به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "ضربه فنی" به کارگردانی غلامرضا رمضانی نامزد دریافت جایزه بخش داستانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان چین با عنوان "فیلم مورد علاقه من" شد.

این فیلم از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در این رویداد روز 26 آذر1397 (17 نوامبر 2019) در سینما "آل استار" شهر گوانجو در سه نوبت نمایش داده ‌می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان چین (CICFF) از سوی اداره تبلیغات کمیته شهرداری گوانجو و انجمن فیلم‌های کودکان چین (CCFA) با همکاری کانال فیلم چین و دفتر آموزش شهرداری این شهر برگزار می‌شود.

موضوع این دور جشنواره "جهان را با چشمان بچه‌ها ببینید و با فیلم‌ها رشد کنید" و "ارتباط میان رویاهای سرزمین مادری و فیلم‌های کودکان" انتخاب شده و به مدت پنج‌ روز شامل انواع برنامه‌ها از جمله نمایش فیلم کودک، سمینارهایی در زمینه فیلم کودک، اکران فیلم‌های آموزشی تلویزیونی در مدارس، همایش ارتقای نسخه‌های جدید فیلم کودک، حمایت از پروژه‌های فیلم کودک (Pitch & Match)، اعلام نتایج چهارمین فراخوان ملی مسابقه فیلم‌نامه برای فیلم‌های کودکان و فیلم‌های انیمیشن، بازاریابی فیلم‌های کودکان، نمایشگاه فیلم‌های کوتاه دانشجویان چینی و... است.

در عین حال در این دوره حدود 70 فیلم داستانی کودک و انیمیشن از سراسر دنیا در قالب 200 نمایش در سینماهای اصلی، مدارس ابتدایی و راهنمایی ، مدارس ویژه و مدارس مناطق روستایی به نمایش در می‌آید.

این جشنواره تلاش می‌کند کودکان به فیلم‌های مناسب دسترسی پیدا کنند، با فرهنگ کشورها و مناطق مختلف آشنا شوند، دانش آن‌ها را غنی‌تر و فرهنگ‌شان را با اعتماد به نفس تقویت کنند.

هم‌چنین داوران این جشنواره کودکان مدارس ابتدائی، راهنمائی و متوسطه هستند که در بخش‌های مختلف به فیلم‌های داستانی و انیمیشن مورد علاقه خود در سه بخش رای می‌دهند.

این جشنواره از 23 تا 27 آذر 1398 (14 تا 18 نوامبر 2019) در شهر گوانجو کشور چین برگزار می‌شود.

 فیلم "ضربه فنی" پیش از این نیز نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه با عنوان "گریفن" از چهل‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا شده بود.