به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا میرزازاده تهیه‌کننده و مدیر برنامه گروه پارلا تبریز درباره کنسرت موسیقی این گروه آذربایجانی که ویژه بانوان برگزار خواهد شد، گفت: گروه موسیقی آذربایجانی پارلا که پیش از این در اردیبهشت‌ماه سه سال گذشته در تهران کنسرت برگزار کردند، این بار به خوانندگی ماریا یزدانی در تاریخ‌های 26 و 27 آبان در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهند رفت.

وی ادامه داد: این چهارمین کنسرت گروه پارلا در تهران خواهد بود و به همت موسسه ندای ایماژ تبریز برگزار می‌شود. فاطمه محمدی و ساناز جهانبخش نیز طراح و کارگردان این کنسرت هستند.

میرزازاده درباره ماریا یزدانی، خواننده و سرپرست گروه پارلا عنوان کرد: شروع فعالیت موسیقایی ماریا یزدانی از سال 1376 در گروه کودک و نوجوان صداوسیمای مرکز تبریز بود. او آواز، سلفژ و صداسازی را زیر نظر اساتیدی همچون اسفندیار قره‌باغی، خسرو نژادآریا، مسعود امیرسپهر و رضا رنج آزمای فرا گرفت. از فعالیت‌های این هنرمند می‌توان به همکاری با گروه‌های موسیقی باریش، آوای شهریار، ایماژ و سس بعنوان گروه کُر و بک وکال اشاره کرد.

وی ادامه داد: همکاری در تولید و اجرای ده‌ها موسیقی نمایش، فیلم و سریال، برنامه‌های تلویزیونی و آلبوم‌های موسیقی و حضور در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی، اجرای موسیقی در هفته‌های فرهنگی ایران در کشورهای ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان نیز ازجمله ثبت‌شده‌ها در پرونده هنری ماریا یزدانی است.

مدیرعامل موسسه ندای ایماژ تبریز افزود: گروه حرکات فاطمه محمدی اولین گروهی است که با اسم گروه پارلا از تبریز در تالار وحدت تهران بر روی صحنه رفت و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

سئودا مارالباشی (پیانو)، لیلا برزگر (ناغارا)، سمیرا مرکب‌سازی (قارمان)، سیما گنجه‌ای (سازهای کوبه‌ای)، ایپک تبریزی (تار)، چیچک تبریزی (کمانچه) پانیذ ستاری (قانون) و آیلین میرزازاده (پرکاشن و بک وکال) در این کنسرت به هنرنمایی می‌پردازند. مریم نریمانی، ندا زرافشان، چیچک عمرانی فر، لیندا مهین، فاطمه شالی، فریبا سهرابی، ساناز صابری، آیدا امیرعصامی و الناز شمس زاده دیگر اعضای گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.