به گزارش هنرآنلاین، هومن سلیمی دبیر نمایشگاه مجسمه‌های کوچک گفت: نمایشگاه مجسمه‌های کوچک قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران است که روند برگزاری آن همچنان تداوم دارد. نخستین نمایشگاه مجسمه‌های کوچک با همت محمد حسین عماد و دیگر اعضا هیات مدیره آن دوره برپا شد. این نمایشگاه در دوره‌های نخست در خانه هنرمندان و برای اعضا انجمن در مکان و زمان مشخص برپا شد و به تدریج در سال‌های بعد به دلیل اهمیت آن در گالری‌های خصوصی و با دعوت از همه هنرمندان برگزار شد.

او افزود: در ابتدا رویکرد انجمن از برپایی این نمایشگاه ارائه آثار با ابعاد کوچک و فراهم کردن شرایط فروش این آثار بود. به دلیل پدید آمدن آرت شاپ ها و مغازه‌هایی که مجسمه‌های کوچک در آن‌ها عرضه و فروخته می‌شد، برگزارکنندگان این نمایشگاه به فکر تغییر در رویه برگزاری این نمایشگاه افتادند.

این عضو هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران افزود: در یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه مجسمه‌های کوچک گالری شیرین بیشترین همکاری را با انجمن داشته است و شیوه برگزاری این نمایشگاه پس از10 دوره که به صورت سنتی برگزار می‌شد، تغییر کرده تا روح تازه به نمایشگاه دمیده شود و هنرمندان برای این نمایشگاه اثر خلق کردند و در این رویداد دیگر شاهد نمایش آثار تکراری نیستیم.

او درباره روند برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه مجسمه‌های کوچک گفت: در اولین مرحله داوری یازدهمین نمایشگاه سالانه مجسمه‌های کوچک تعداد ۴۳۸ اثر از۲۴۷ هنرمند به دبیرخانه انجمن رسید و تعداد ۱۴۱ اثر که واجد شرایط نمایشگاه بودند بررسی شدند. کارهایی که بر اساس فراخوان طراحی و اجرا شده‌اند و شرایط نمایشگاه را رعایت کرده باشند؛ با در نظر گرفتن این‌که آثار دیگر بر روی پایه قرار نمی‌گیرد و هنرمند از دیگر امکانات نصب برای اثرش در فضای گالری استفاده می‌کند.

کوروش گلناری، بهرنگ صمدزادگان و بهداد لاهوتی در مرحله اول تعداد ۵۴ اثر را برای بازبینی و داوری نهایی انتخاب کردند. داوری نهایی در روز چیدمان نمایشگاه انجام می‌شود و طی مراسمی به هنرمند برگزیده جایزه نمایشگاه که توسط اثر سعید شهلاپور خلق شده اهدا خواهد شد

همچنین با نظر داوران و شورای برگزاری نمایشگاه تعدادی از اساتید و هنرمندانی که در این فضا خلق آثارمی کنند به عنوان مدعو در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه در اول آذر افتتاح خواهد شد و تا ۱۳ آذر در گالری شیرین برپا خواهد بود.