سرویس مد و لباس هنرآنلاین: علی بلوچ مدرس کارگاه آموزشی آشنایی با فشن پرفیومری درباره شرایط حاکم بر این صنعت به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از سال‌ها پیش تحقیقاتی درباره طراحی و ساخت عطر و انواع بسته‌بندی آن انجام دادم که از قضا پروژه مقطع کارشناسی ارشد خود را هم بر اساس همین موضوع پیش بردم.

او افزود: در این مسیر با اساتیدی آشنا شدم که برای نخستین بار به شکل حرفه‌ای در ایران، صنعت عطرسازی را مورد توجه قرار داده که از مهم‌ترین این افراد، آقای پیام نیک‌زبان مؤسس مدرسه عطرسازی نیک در تهران بود.

بلوچ با اشاره به اهمیت حوزه عطرسازی در صنعت فشن اظهار داشت: به‌هر روی درآمد بسیاری از شرکت‌های فشن و مد در جهان از فروش همین ملزومات است و بر همین اساس، برپایی کارگاهی با موضوع آموزش فشن پرفیومری احساس شد.

او به انواع عطرهای موجود در بازار اشاره و تصریح کرد: برخی عطرها به‌عنوان عطر نیش مارکت، تنها توجه خود را به کیفیت ماده بویایی جلب کرده و چندان درگیر برندسازی نمی‌شوند. در مواردی نیز برخی شرکت‌های عطرسازی در سایه عنوان برندهای بزرگ حوزه فشن به تولید عطر می‌پردازند و با نام و لوگوی برندهای مطرح در بازار جهان به فروش می‌رسند.

بلوچ اذعان داشت: دسته سوم که بیشتر عطرهای ایرانی به دلیل نبود تکنولوژی روز عطرسازی در این دسته قرار می‌گیرند، مربوط به عطرهایی است که به شکل طبیعی ساخته می‌شوند و قدمتی چندهزار ساله دارند.

او در خاتمه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت کشور در صنعت پرطرفدار عطرسازی باشم و با تداوم برپایی این دست کارگاه‌های آموزشی، جمعیت فعال در این صنعت افزایش یابد.

کارگاه آموزشی آشنایی با فشن پرفیومری، پنجشنبه 23 آبان از ساعت 15 تا 18 در ساختمان انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برپا می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این کارگاه با مبانی هنر عطرسازی و ساختار عطر٬ نت‌های کلیدی ٬ چرخه رایحه و گروه‌بندی و ویژگی‌های هر گروه آشنا می‌شوند.

در بخش دیگر کارگاه رابطه صنعت فشن و صنعت عطرسازی بررسی می‌شود و مکانیسم‌ها و ابزارهایی مانند لایسنسینگ٬ ارتباط اقناعی و طراحی احساس‌گرا٬ بسته‌بندی و دیزاین بریف به همراه چند نمونه برجسته تحلیل می‌شود.

پیام نیک زبان و علی بلوچ مدرسان این کارگاه آموزشی هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 02188860305 و 02188302944 تماس بگیرند.