سرویس استان‌های هنرآنلاین، نشست خبری مشترک اعلام برنامه‌های بیست و هفتمین هفته کتاب استان فارس و شیراز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و معاون شهردار شیراز و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز، روز شنبه 18 آبان‌ماه، در محل کتابخانه عمومی عبدالله خفیف برگزار شد.

صابر سهرابی در این نشست گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی مهم‌ترین راهکار پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی است و اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه اسلامی بسیار بالا است تا جایی که خداوند در قرآن به آن قسم یاد کرده است و یکی از کارهایی که می‌توان در توسعه و ارتقا فرهنگ نقش مهمی ایفا کند، خواندن کتاب و ترویج آن بین تمام اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان است و اگر امروزه در برخی کشورها موفقیت و پیشرفتی را مشاهده می‌کنیم نشان‌دهنده این است که آمار مطالعه در آن‌جا بسیار بالا بوده است.

او در تشریح برنامه‌های هفته کتاب استان فارس که از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه جاری برگزار خواهد شد، از شکل‌گیری انسجام و وحدت بین دستگاه‌ها به مناسبت آغاز هفته کتاب خبر داد و افزود: راه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی بیشتر در هفته‌ای به نام کتاب نمود می‌یابد.

سهرابی با بیان این که برنامه‌های اعلامی به صورت مشترک برگزار خواهد شد، تاکید کرد: برداشتن گام از سوی دستگاه‌های فرهنگی در راستای این که شیراز برای به دست آوردن پایتختی کتاب بهانه این تلاش‌هاست.

او با یادآوری این که شیراز در شمار پنج شهر نامزد پایتختی کتاب ایران بوده است، ادامه داد: پارسال چهار شهر از فارس در میان نامزدها بودند که ۲ شهر و ۲ روستای دوستدار کتاب انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: امسال هم فارس به شکل جدی برای این منظور گام بر می‌دارد و تمام شهرستان‌ها برای حضور در رقابت پایتخت کتاب کمر همت بسته‌اند و اکثر شهرستان‌ها کاندیدا خواهند شد.

به گفته سهرابی، برنامه‌های فرهنگی و هنری تدارک دیده شده در این حوزه براساس وظیفه ذاتی فرهنگ و ارشاد است و قطعا می‌بایست آماده و ارایه کند، لذا در تمام شهرستان‌ها برنامه‌های متفاوتی پیش‌بینی شده که جزییات آن اطلاع رسانی می‌شود.

او توضیح داد: در طول ۶ ماه اول سال جاری، ۲۲ هزار جلد کتاب در مدارس، مناطق محروم و روستاهای دوستدار کتاب توزیع شده است که تا پایان سال به دو برابر می‌رسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، آغاز برنامه‌های مشترک ارشاد به مناسبت هفته کتاب را با مدارس کم برخوردار عنوان کرد که با توزیع کتاب از سوی آموزش و پرورش شکل خواهد گرفت و در محله سعدی به ویژه انجام می‌گیرد.

او با اعلام این که تقدیر از تعدادی از ناشران استان و فعالان این حوزه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب فارس است، افزود: در این باره آمار چاپ کتاب به جد مورد توجه کشور و استان است، البته در بین این ناشران تعدادی از نویسندگان هم حضور دارند و محدود به شیراز نیست.

سهرابی اظهارداشت: چاپخانه‌هایی را شناسایی کردیم که همکاری تنگاتنگی با حوزه نشر کتاب داشتند و ویژه برنامه‌های خاصی با حضور در دفاتر این چاپخانه‌ها خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایشگاه کتاب استان بلافاصله پس از پایان هفته کتاب از ۳ تا ۹ آذرماه برگزار می‌شود. در استان فارس ۱۴۰۰ برنامه در حوزه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و هنری با بودجه‌ای ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی اجرا می‌شود.

او توضیح داد: برگزاری فعالیت‌های زیربنایی، آموزشی، تحقیقی و فرهنگی کتابخوانی برای قرار گرفتن در جمع شهرها و روستاهای دوستدار کتاب در سال جاری گامی موثر است و جامعه فرهنگی فارس برای به دست آوردن عناوین برتر حوزه کتابخوانی و کسب عنوان پایتختی کتاب می‌تواند گام‌های موثری بردارد. ترویج کتاب و کتابخوانی را از کلان برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است با این رویکرد در طول چند سال گذشته اقدامات مطلوبی صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به انتخاب شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و نیز معرفی پایتخت کتاب ایران اشاره کرد.

این مدیر فرهنگی استان اشاره داشت: فارس در دو سال گذشته با راه یافتن شهرهای شیراز و صدرا به مرحله نهایی پایتختی کتاب ایران، نماینده مردم در این رویداد فرهنگی بوده است. هم‌اکنون برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف استان فارس، شهرستان‌ها و روستاها برای ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود که بسیار تاثیرگذار بوده است و مورد توجه بزرگان فرهنگ و ادب قرار گرفته است و ترویج مطالعه در نسل نوجوان و جوان، اهمیتی بسزا دارد، و سرمایه‌گذاری در این حوزه دستاوردهای فرهنگی مطلوبی برای جامعه خواهد داشت.

914677_orig 1308 برنامه در طول هفته کتاب برگزار می شود/ برگزاری "کتابخوان بند"

همچنین روح‌الله منوچهری در این نشست خبری درباره برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در این هفته توضیح داد: به روال هر سال جشن کتاب با تقدیر از برگزیدگان حوزه کتابخانه‌های عمومی روز ۲۶ آبان ماه از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان فارس است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، از جمله برنامه‌های شاخص هفته کتاب، طرح سفیر کتاب است که با هدف ارایه کتاب و تسهیل دسترسی عشایر به کتاب اجرا می‌شود، بنابراین در روز ۲۱ آبان از این طرح با حضور معاون استاندار با حضور سفیران کتاب از جای جای استان ساعت ۱۰ صبح در سالن کتابدار اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس رونمایی می‌شود.

منوچهری ادامه داد: برای فاز دوم طرح "نسیم دانایی" امسال هم برنامه‌ریزی شده که آغاز عملیات اجرایی آن را در هفته کتاب داشته باشیم.

او اضافه‌کرد: در همین راستا امسال "کتابخوان بند" برای زندانیان برگزار می‌شود.

منوچهری همچنین از برگزاری همایش خیرین کتابخانه‌ساز شمال فارس خبر داد و گفت: این همایش شامل شهرهای آباده، اقلید، بوانات و خرم بید می‌شود، همچنین همایش خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان فسا به‌طور جداگانه برگزار خواهد شد.

او درباره برگزاری نشست کتابخوان برای باغ‌بانان و پاک‌بانان با همکاری شهرداری شیراز توضیح داد: کتابخوان فرهیختگان با حضور ورزشکاران، هنرمندان و نویسندگان و ادیبان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

منوچهری به برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی کتاب محور اشاره کرد که اختتامیه آن در ۱۷ اسفند به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد. این در حالی است که همایش خیرین کتاب در مرودشت و فسا در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

او درحوزه عمرانی از اجرای دو طرح کلنگ‌زنی در شهر بهمن و روستای فدشکویه فسا خبر داد و در زمینه افتتاح آن اعلام کرد: ۴ کتابخانه عمومی هم‌زمان با هفته کتاب در استان فارس افتتاح خواهد شد که یکی در بوستان کتاب فسا، دیگری در شهر قره بلاغ، همچنین کتابخانه مشارکتی استاد مهندسی در شهر آباده و ساختمان خیرساز کتابخانه در شهرستان گراش است.

منوچهری با بیان این که کتابخانه عمومی پردیس مرودشت با ۱۰۰ میلیون تومان هزینه به مناسبت هفته کتاب بازگشایی می‌شود، ادامه داد: ۲۵ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب، عضویت در کتابخانه‌های نهادی رایگان خواهد بود و در این راستا طرح بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب‌های به امانت رفته از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه برگزار خواهد شد.

او از اجرای برنامه‌های مختلف در سطح کتابخانه‌های شهری و روستایی خبر داد که شامل ۲۴۳ باب کتابخانه عمومی استان فارس می‌شود. 

برنامه‌های هفته کتاب تشریح شد / برگزاری ۴۰ برنامه کلان در شیراز

برنامه‌های هفته کتاب دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، توسط ابراهیم گشتاسبی راد رئیس این سازمان فرهنگی در نشست خبری هفته کتاب، اعلام شد.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به تشریح برنامه‌ها پرداخت و گفت: شعار محوری امسال در دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی، "شیراز کتاب می‌خواند" انتخاب شده است که با توجه اهمیت و گستردگی فعالیت‌های این دبیرخانه برای حضور جدی در دبیرخانه پایتخت کتاب ایران، برنامه‌ها از ۲۱ آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۸ آذرماه ادامه خواهد داشت گرچه اوج فعالیت‌ها در هفته کتاب از تاریخ  ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه است.

گشتاسبی‌راد افزود: در ادامه فعالیت‌های "شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز"، دومین کتابخانه در گردش "ورزش و اندیشه" با همکاری هیات کشتی استان فارس، ۲۱ آبان ماه در خانه کشتی شیراز راه‌اندازی می‌شود که در این آیین، چند تن از قهرمانان و پیش‌کسوتان نیز به این شبکه می‌پیوندند.

او توضیح داد: پیش از این اولین کتابخانه "ورزش و اندیشه" در خانه پینگ پنگ شیراز راه‌اندازی شده است که ورزشکاران و مخاطبان ورزشگاه‌ها می‌توانند کتاب‌ها را بدون عضویت و تشریفات به امانت برده و پس از مطالعه به کتابخانه در گردش برگردانند.

به گفته گشتاسبی‌راد، پیاده‌روی خانوادگی با عنوان "پا به پای کتاب" نیز در پیاده‌ راه سلامت شیراز در ۲۲ آبان ماه اجرا می‌شود که در آن علاوه بر برگزاری نمایشگاه و اهدای کتاب، پرفورمنس و نمایش‌های محیطی کتاب نیز به اجرا در می‌آید.

او با بیان این که برنامه‌های هفته کتاب با اجرای "چرخ خورشید»" با همراهی هیات دوچرخه‌سواری شیراز رسما آغاز می‌شود، اعلام کرد: رکاب‌زنی نمادین دوچرخه‌سواران حرفه‌ای با همراهی جمعی کتابداران در روز کتاب حدفاصل ۳ کتابخانه عمومی تاریخی شهر شیراز و در پـایان مسیر در مراسمی ۵ قهرمان ملی دوچرخه سواری به شبکه ورزشکاران دوستدار کتاب شیراز  می‌پیوندد.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز، اضافه‌کرد: همچنین از ابتدای هفته کتاب در روز ۲۴ آبان ماه اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع کتاب با عنوان "همای مهربانی" در ۱۵ نقطه پرترافیک شیراز آغاز می‌شود که تا پایان فصل پاییز  ادامه خواهد داشت.

به گفته گشتاسبی‌راد، از ابتدای هفته کتاب همچنین تبلغیات محیطی ویژه با عنوان "کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر" انجام می‌شود که در آن علاوه بر پوسترهای تبلیغی و ترویجی، ۲۰ عنوان کتاب از مولفان شیراز در قالب حداقل ۱۰۰ استند در راستای "کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر" معرفی می‌شود.

او ادامه داد: دومین برنامه از سلسله اردوهای "کتابگردی کودکانه" با عنوان "دانایان کوچک"، از ۲۵ تا ۲۹ آبان ماه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار می‌شود. بازدید کودکان شیرازی از کتابفروشی و مرکز شماره ۲ کانون با همراهی مربیان کودک سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و مربیان کانون، به منظور آشنایی با ترویج فرهنگ خرید کتاب و مطالعه مفید از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است. همچنین در روز ۲۶ آبان ماه ۳ کتاب گویا تولید شده در استودیو کتابخانه عمومی رییسی اردکانی شیراز با صدای نویسندگان آثار در قالب طرح "نوای مهربانی" در یکی از مراکز خیریه نابینایان رونمایی و کتاب‌ها پس از رونمایی به مراکز و کتابخانه‌های تخصصی نابینایان ارسال می‌شود.

گشتاسبی‌راد ادامه داد: "شبکه  تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز" نیز با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر در ۲۶ آبان ماه از میدان مطالعه شیراز آغاز به کار می‌کند؛ در این طرح به صورت پایلوت ۳۰ تاکسی، مجهز به کتابخانه سیار با استفاده از کتاب‌های مناسب برای سفرهای درون شهری می شود، همچنین سلسله فعالیت‌های "شبکه کودکان دوستدار کتاب شیراز" و برنامه "موسیقی کتاب" در آموزشگاه موسیقی ضرب آهنگ 27 آبان ماه برگزار می‌شود.

او یادآوری کرد که در این برنامه هنرجویان کودک موسیقی، به اجرای قطعه‌ای تولیدی با موضوع کتاب می‌پردازند و همچنین قصه‌گویی و نمایش تئاتر کودک در برنامه اجرا خواهدشد.

به گفته معاون فرهنگی شهرداری شیراز، پیش از این برنامه‌های "شکوفه‌های کتاب" (با محوریت راه‌اندازی کتابخانه و اجرای برنامه ترویجی در مدارس مناطق کمتر برخوردار)، "باغ کاغذی" (با محوریت حضور کودکان در فرهنگسرای کتاب و دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی و اجرای اردوی تفریحی-ترویجی کتاب)، "کتابگردی کودکانه" (با محوریت بازدید کودکان از کتابفروشی و آشنایی با چاپخانه)، "آینده با کتاب" (با محوریت جشن‌های کتابخوانی در مراکز فرهنگی) در قالب شبکه کودکان دوستدار کتاب شیراز اجرا شده است.

گشتاسبی‌راد توضیح داد: ۲۷ آبان ماه در تالار آزادی شیراز، "شبکه باغ‌بانان و پاک‌بانان دوستدار کتاب" با همراهی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با محوریت گردهمایی پاک‌بانان و باغ‌بانان شیراز با صبغه فرهنگی برگزار می‌شود که در این آیین ۵ کتاب معرفی و از  تعدادی از کتابخوانان این قشر تلاشگر تقدیر می‌شود.

او از اجرای پرفورمنس کتاب با عنوان "سفر به دانایی" در قالب اجرای نمایش‌های محیطی پنهان و نمایش خیابانی با عروسک و تن‌پوش در روزهای  ۲۸ تا ۲۹ آبان ماه در پایانه مترو نمازی، پایانه اتوبوس نمازی و همچنین پیاده راه سلامت خبر داد و گفت: "شیرازه کتاب" عنوان برنامه‌ای است که در آن ۳۰ مروج کتابخوانی شیراز در عمارت باغ جهان نما در روز ۲۸ آبان ماه تقدیر خواهد شد.

گشتاسبی‌راد ادامه داد: در روز ۲۹ آبان ماه نیز "جشن تکلیف کتابخوانی" برای ۴۰۰ دانش‌آموز کلاس دوم ابتدایی با قرائت میثاق‌نامه کتابخوانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل آموزش و پرورش و ۶ آموزشگاه ابتدایی در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد، همچنین طرح "دمنوش دانش" در قالب برنامه‌های شبکه کافه‌های دوستدار کتاب شیراز در روز ۲۹ آبان ماه کلید می‌خورد.

او افزود: در این برنامه معرفی کتاب‌های شاخص در قالب کتابچه‌هایی در اختیار کافه‌ها و رستوران‌های هدف و متقاضی همکاری قرار می‌گیرد و از راه‌اندازی کتابخانه‌های در گردش این فضاهای عمومی حمایت می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی شهرداری شیراز، هفتمین گذر کودکانه شهر شیراز در ادامه فعالیت های دبیرخانه دائمی شهر دوستدار کودک، با عنوان "گذر کتاب کودک" در بوستان پرواز از ساعت ۹ تا ۱۷ روز ۳۰ آبان ماه برگزار می‌شود.

گشتاسبی‌راد به برگزاری مسابقه فراگیر کتابخوانی "یار مهربان شیراز" و آیین پایانی این برنامه با شرکت ۴۰۰ شهروند شیرازی منتخب و فینالیست نیز ۳۰ آبان ماه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تالار حافظ اشاره کرد و افزود: در مرحله مقدماتی بیش از هزار نفر در مسابقه کتابخوانی از ۸ عنوان کتاب با موضوع شیراز و شیرازشناسی  در ۱۵ مرکز فرهنگی شرکت کرده‌اند.

او توضیح داد: رونمایی از کتاب "زنان نامدار شیراز" اثر زهرا آتشی با همراهی بنیاد فارس‌شناسی در روز ۳۰ آبان ماه در خانه تاریخی زینت‌الملک برگزار می‌شود، همچنین ۳ آذرماه نیز "شبکه مادران دوستدار کتاب شیراز" در یکی از بیمارستان‌های شیراز با همراهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز به کار می‌کند که در این طرح کتاب‌هایی بر اساس لیست شورای کتاب کودک و همچنین کتاب‌های تربیتی کودک مورد تایید مراجع ذی‌ربط، در قالب پیامک به مادران به منظور معرفی می‌شود.

گشتاسبی‌راد اضافه کرد: "پیشتازان کتاب" یکی از جدی‌ترین طرح‌های شیراز در زمینه ترویج کتابخوانی است که 7 و 8 آذرماه با همراهی سازمان دانش‌آموزی استان فارس اجرا می‌شود؛ این برنامه شامل شناسایی ۴۰ دانش آموز مستعد شیرازی و حضور آن‌ها در اردوی پیشتازی با محور برگزاری کارگاه‌های چاپ و نشر، تصویرگری، مبانی داستان‌نویسی، کتابداری و کتاب الکترونیک و همچنین میزبانی از یکی از نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود. در پایان گروه منتخب در طول سال در دوره آموزش نویسندگی حضور پیدا کرده و از انتشار کتاب تولیدی نوجوانان برگزیده حمایت خواهدشد.

او با اشاره به رسالت شهرداری شیراز در راستای توسعه فرهنگ شهروندی، برنامه های تخصصی در این حوزه در هفته کتاب اجرا می‌شود، گفت: "قصه‌های کاغذی" با محوریت کارگاه قصه‌نویسی، قصه‌گویی و ساخت کتاب دست ساز ویژه مربیان و شهروندکوچولوهای فرهنگسراها و مراکز فرهنگی در این هفته اجرا می‌شود. همچنین در  برنامه "گل های کاغذی"، طرح تعویض کاغذ باطله با گلدان گل با همکاری فرهنگسراها و مدارس و مناطق شهرداری اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اظهارداشت: "پرواز کتاب‌ها" با محور آموزش ساخت کتاب دست ساز و بادبادک ویژه مدارس ابتدایی، کارگاه قصه‌نویسی و قصه‌گویی ویژه مجتمع‌های مسکونی طرح محله‌های عمودی در قالب طرح "قصه محله ما"، طرح "صدای دانایی" شامل انتخاب و بازخوانی یک پاراگراف از آخرین یا بهترین کتابی که خوانده شده با هدف ایجاد حساسیت نسبت به کتابخوانی برای کارکنان شهرداری به عنوان یک خانواده بزرگ ۱۲هزار نفری و اجرای طرح "آیین شهریاری" انتخاب و ارسال یک پیام زیبای شهروندی از قرآن، نهج‌البلاغه، دیوان حافظ یا کلیات سعدی ویژه کارکنان شهرداری برنامه‌های تخصصی توسعه فرهنگ شهروندی است. در طول بیست و هفتمین هفته کتاب استان فارس ۴۰ برنامه کلان در شیراز با هزینه ۱۴۰ میلیون تومان برگزار می‌شود.

downloadتولید کتاب‌های گویا برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه

سعیدرضا کامرانی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری فارس نیز در آستانه بیست و هفتمین هفته کتاب فارس با بیان این که برنامه‌های این نهاد از ۲۴ تا ۳۰ آبان جاری برگزار می‌شود، گفت: کانون پرورش فکری با بیش از نیم قرن تجربه و ۴۲ مرکز فرهنگی و هنری در سراسر فارس و ۸ مرکز سیار و ۵ کتابخانه پستی فعالیت جدی در این زمینه داردکه ترویج کتاب و کتابخوانی یکی از فعالیت های ۴۲ گانه آن است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری فارس با بیان این که کانون در تولید محتوا، تولید کتاب و پخش کتاب سال‌هاست تلاش می‌کند، افزود: حضور در گذر کتاب برای عرضه محصولات در بوستان پرواز از برنامه‌هایی است که کانون در طول هفته کتاب فارس دنبال می‌کند در حالی که اجرای ویژه برنامه‌های کانون در بوستان فوق از فعالیت‌های دیگری است که برگزار خواهد شد.

او از برگزاری مراسم تجلیل برگزیدگان طرح "شهری که دوست دارم" توسط کانون در هفته کتاب خبر داد و گفت: اعزام کتابخانه‌های سیار به روستاها و حاشیه شهر شیراز و اهدای کتاب دیگر برنامه‌های این نهاد به این مناسبت است. اجرای کتابگردی با همکاری شهرداری از ۲۵ تا ۲۹ آبان نیز در بوستان کودک دیگر برنامه‌ای است که کانون دنبال خواهد کرد.

کامرانی همچنین از برگزاری جشن کتاب با همکاری آموزش و پرورش فارس در طول هفته کتاب در مدارس نواحی چهارگانه و برخی شهرهای استان فارس خبر داد و اضافه‌کرد: تولید کتاب‌های گویا توسط مرکز شماره یک کانون برای کودکان و نوجوان با نیازهای ویژه در هفته کتاب اتفاق می‌افتد.

او درباره آغاز "مهرواره هفت سین" که تا آغاز سال 1399 ادامه می‌یابد، گفت: اهدا کتاب به مناطق محروم، معرفی شخصیت‌های نویسنده و مولف در حوزه ادبیات کودک و نوجوان استان فارس و تجلیل از جانباز نویسنده سیدرزاق امیری از دیگر برنامه‌های ویژه هفته کتاب توسط کانون پرورش فکری است.

به گفته کامرانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان پس از هفته کتاب در نمایشگاه کتاب هم با توجه به سال رونق تولید با محصولات تولید داخل به صورت فعال حضور خواهد داشت.

 

الهه بهرامی