به گزارش هنرآنلاین، این اثر که مروری بر زندگی شاعر معاصر فروغ فرخزاد است، در سال گذشته رکورد جذب مخاطب را در اجراهای شهرستان آمل شکست و پس از آن به سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دعوت شد و  اجراهای موفقی را در سالن اصلی تئاتر شهر انجام داد.

محسن اردشیر کارگردان این نمایش راجع به انگیزه اجرای دوباره آن در شهرستان آمل گفت: یک بخش همان انرژی و انگیزه‌ای است که مخاطب به ما داده است؛ چه در آمل و چه در تهران استقبال از این نمایش سبب شد که ما تصمیم به اجرای مجدد آن گرفتیم.

 وی افزود: اما بخش دیگر مسئله مهمی است که من تا به حال به آن توجه نمی‌کردم و بسیار مورد انتقاد دوستان قرار گرفتم. اینکه تولید اثر ما در این سال‌ها زیاد بوده و همواره با آثار جدید در جشنواره‌های مختلف شرکت می‌کردیم و البته جوایز زیادی را هم کسب کردیم، اما هر بار با یک کار جدید و این امر سبب می‌شد کارهای قبلی خود را فراموش کنیم. در حالی که شما اگر به فعالیت کمپانی‌های بزرگ دنیا دقت کنید، ملاحظه خواهید کرد که یک اثر تولید می‌کنند و تا دو، سه سال آن را اجرا می‌کنند.

 اردشیر اضافه کرد: ما اگر تمام مخاطبین نمایش "خانه سیاه است" در آمل و تهران را جمع کنیم، شاید به پنج هزار نفر برسد و این در مقابل جمعیت هشتاد میلیونی کشور ما بسیار ناچیز است. در واقع طیف بسیاری از مخاطبین را ما نداریم و بهتر می‌بینیم که مطابق به آنچه که در دنیا اتفاق می‌افتد، ما هم تا مدتی به اجرای این اثر پرمخاطب بپردازیم.

photo_2019-11-09_17-30-54

این کارگردان مطرح آملی ادامه داد: ما پس از اجرای تهران به جشنواره‌های مجارستان و مراکش دعوت شده بودیم، اما با توجه به شرایط سنی بچه‌های گروه و همچنین عدم تأمین هزینه‌های اولیه چنین سفری، حضور ما در آن جشنواره‌ها بسیار سخت بود و متاسفانه نتوانستیم شرکت کنیم.

 محسن اردشیر تصریح کرد: تصمیم ما بر این است که با اجرای مجدد این نمایش در آمل؛ در شهرهای بزرگ کشور نیز این اثر را روی صحنه ببریم.

نمایش "خانه سیاه است" از ۱۶ آبان در مجموعه تئاتر شهر آمل روی صحنه رفت و تا ۳۰ آبان اجراهای آن ادامه خواهد داشت.