سرویس موسیقی هنرآنلاین: سومین روز جشنواره موسیقی نواحی ایران شنبه 18 آبان با اجراهای متنوع اقوام ایران در شهر کرمان همراه بود.

در ابتدای روز سوم جشنواره که با نشست‌های پژوهشی همراه بود، پرنگ فرازمند پژوهشگر، مدرس و نوازنده پیانو مقاله‌ای را با عنوان "آوای غربت‌نشینی" ارائه داد و پیام یوسف موسیقی‌شناس قومی نیز درباره موسیقی‌شناسی کاربردی در مواجه با تغییرات فرهنگ‌های موسیقایی اقوام صحبت کرد. (اینجا)

سپس نوبت به اتاق بازرگانی رسید تا طبق برنامه‌های از‌پیش‌تعیین‌شده میزبان منظومه‌خوانان با محوریت تغزل‌خوانی باشد.

عمر فرجی و رحیم خضری منظومه‌های آذربایجان غربی؛ سیاوش یادگاری، سلمان حسینی و عادل کرمانی منظومه‌های کرمانشاه و سعید اسلامی‌نژاد و محمد جان بزرگیان نیز منظومه‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد را روایت کردند.

بخش بعدی برنامه به اجرای برگزیدگان جشنواره جوان اختصاص داشت و هنرمندانی از فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان در این بخش روی صحنه رفتند.

یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های جشنواره امسال، اجراهای هنرمندانی از موسیقی نواحی مختلف ایران است که با استقبال مخاطبان در مجموعه تاریخی گنجعلی‌خان همراه شده است.

اجرای لیانا شریفیان و گروهش و اجرا با ساز نی انبان ازجمله برنامه‌های شب سوم بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.

گروه خضری از آذربایجان، گروه سپهوند از لرستان، گروه آبیدر از کردستان، گروه میسان خوزستان و گروه‌هایی از کرمانشاه، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در کاروانسرای گنجعلی خان روی صحنه رفتند.

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از 16 آبان با حضور 280 هنرمند موسیقی اقوام در شهر کرمان آغاز شد و امروز یکشنبه 19 آبان به کار خود پایان می‌دهد.