سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی تاها حامد با نام "پریان" در گالری ثالث برپاست. حامد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این مجموعه گفت: کارهای من ترکیبی است از سبک‌های قدیمی ایرانی و سبک‌های کلیسایی که البته لزوما از قانون خاصی پیروی نکرده و یک ترکیب کلی از آنها است.

او با اشاره به اینکه این مجموعه در ۳ سال گذشته شکل گرفته است گفت: موتیف‌هایی که در قالی‌های ترکمن و فرش‌های ایرانی هست را در این آثار لابه‌لای فرم‌ها قرار دادم. چیزی که برایم اهمیت داشت این بود که بتوانم به یک سبک جدید برسم که ایرانی و درعین‌حال معاصر باشد.

حامد ادامه داد: اغلب آثار من صحنه‌ای از یک اتفاق را نمایش می‌دهند. اتفاقاتی که در زندگی انسان رقم می‌خورد و می‌تواند سرنوشت او را تعیین کند، مانند لحظه تصمیم‌گیری و انتخاب. در هر اثر داستان زندگی یک انسان و صحنه‌ای مهم از زندگی او را نشان می‌دهم. دوست دارم در نقاشی‌هایم یک اتفاق رخ دهد و مخاطب وقتی به آن نگاه می‌کند ذهنش به آن سمت برود که اتفاق رخ داده را تصور کند. بیشتر نقاط حساس و تأثیرگذار زندگی افراد را به نمایش کشیدم. همه این لحظات خیالی هستند و از نمونه واقعی الهام نگرفتم اما در واقع هر داستان و افسانه‌ای از واقعیت آمده است.

حامد افزود: در این نمایشگاه آثاری با مدیوم‌های مختلف طراحی، چاپ و نقاشی وجود دارد و دلیل استفاده از این چند مدیوم این بود که هر کدام از آنها به نوعی حق مطلب را ادا می‌کرد و کنار هم تصویر کامل‌تر و جامع‌تری از جان‌مایه داستان را ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه هدف اصلی او ایرانی بودن آثارش است، گفت: بعضی افراد به زور می‌خواهند اصالتی در کار ایجاد کنند اما این موضوع باعث خراب شدن کار می‌شود. من سعی کردم این اتفاق نیفتد و فرم‌ها واقعی و اصیل باشند و درعین‌حال جدید و متعلق به همین زمان باشند.

نمایشگاه نقاشی تاها حامد با نام "پریان" تا 29 آبان در گالری ثالث برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٤٨ قرار دارد.