به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه کتاب یاسوج صبح امروز شنبه 18 آبان ماه در محل مصلای نمازجمعه این شهر برگزار شد.

قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، که در این مراسم سخن می‌گفت کتاب را مظهر انسانیت، خلاقیت، عشق، باور و دانایی دانست و افزود: خداوند این توفیق را به ما عطا فرموده تا در این حوزه و در این عرصه خدمت کنیم. خوشحالیم که از ابتدای مهرماه تاکنون هشت نمایشگاه کتاب را در مراکز استان‌ها برگزار نموده‌ایم و اکنون شاهد افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری هستیم و نمایشگاه دیگری نیز هم‌زمان با این نمایشگاه در استان اصفهان افتتاح می‌شود.

آشنا توضیح داد: در نمایشگاه‌های برگزار شده از ابتدای مهرماه تاکنون، 600 هزار عنوان کتاب در معرض دید عموم قرار گرفته و 25 میلیارد تومان کتاب نیز توسط مردم خریداری شده است و این بدان معناست که علی‌رغم تنگناهای اقتصادی، همواره خرید کتاب و مطالعه مورد اقبال جامعه است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران همچنین به تیراژ سالیانه انتشار کتاب در کشور اشاره کرد و افزود: وقتی که در کشور 100 هزار عنوان کتاب تولید می‌شود و از این مقدار 70 هزار عنوان آن چاپ جدید است، حکایت از این دارد که کتاب و کتابخوانی در کشور ما به یک مطالبه جدی تبدیل شده است. اکنون در دوردست‌ترین روستاهای کشور باشگاه‌های کتابخوانی دایر و کتابخانه‌های عمومی فعال هستند. این را به فال نیک می‌گیریم و علی‌رغم مشکلاتی نظیر گرانی کاغذ و مشکلات دیگر، همگی باید تلاش کنیم با برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و ارائه تخفیف و یارانه‌های مناسب برای خرید کتاب، زمینه‌های لازم را برای گسترش کتابخوانی در کشور و بالا رفتن سرانه مطالعه ایجاد کنیم.

آشنا در ادامه سخنان خود کتاب "ده روز با داعش" را معرفی و ضمن تفسیر بخش‌هایی از این کتاب، اظهارداشت: هم‌زمانی این نمایشگاه با نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال مایه خرسندی است. تمام تلاش خود را معطوف کردیم تا نمایشگاه کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد که هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شد و برودت و سردی هوا مشکلاتی برای بازدیدکنندگان و ناشران ایجاد می‌کرد به آبان ماه منتقل کنیم که امیدوارم این نمایشگاه مورد اقبال و توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد و گامی موثر در ارتقا کتابخوانی در استان باشد.

نوزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد از 18 تا 23 آبان ماه پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.