به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی، هنری و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درباره فعالیت‌های انجام شده توسط رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت "هفته کتاب" در خارج از مرزهای ایران گفت: کشورهای ایتالیا، بلاروس، پاکستان، قرقیزستان و اوگاندا تاکنون جهت برپایی هفته کتاب ایران اعلام آمادگی کردند.

او افزود: در هر کشور برنامه‌های متفاوتی اعلام شده است. مقارن با ایام هفته کتاب در ایتالیا، نشستی با حضور نویسنده کتاب "سفر به گرای 270 درجه" و مترجم ایتالیایی آن در سالن اجتماعات موسسه بین‌المللی شرق برگزار خواهد شد. در بلاروس نیز نمایشگاهی با 123 عنوان کتاب ایرانی که به زبان روسی  ترجمه شده‌اند، برگزار می‌شود.

کیانی توضیح داد: همچنین در پاکستان ترجمه اردو کتاب "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" با حضور وزیر ایالت بلوچستان رونمایی می‌شود. در بیشکک قرقیزستان نیز نمایشگاه کتابی با کتاب‌های قرقیزی و فارسی در یکی از سالن‌های کتاب‌خانه ملی قرقیزستان برپا خواهد شد. برنامه‌های هفته کتاب در اوگاندا نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.