سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی "اگر اگزوتیک نباشد پس چه؟" با رویکرد بررسی دیدگاه‌های انتقادی در هنر معاصر ایران، در امریکا برگزار می‌شود. این نمایشگاه با کیوریتوری آریا اقبال و مهسا فرهادی‌کیا گردآوری شده و توسط by Building Bridges Art Exchange به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه ?WHAT IF NOT EXOTIC یکی از جنبه‌های مهم کیوریتوری معاصر برای نزدیک شدن به روشی غیرخطی و چند بعدی در هنر و در عین حال ارائه مباحثی معاصر از جامعه، سیاست و فرهنگ است.

دوران فعلی می‌تواند یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخی برای بررسی این موضوع تلقی شود. طی دو دهه گذشته و با ایجاد بازارهای جدید هنری، بسیاری از مارکت‌های جدید با عناوینی مانند "هنر معاصر خاورمیانه" آغاز به کار کرده‌اند. این عنوان کلی و نادرست؛ تاریخ، هنر و فرهنگ متنوع منطقه را نادیده می‌گیرد تا مفهومی کاهش‌دهنده و همگن را ارائه دهد که برای مصرف بازار مناسب باشد.

موضوعات و نمادهای موجود در این نوع هنر غالباً مانند ویترین‌هایی هستند که منعکس‌کننده خواسته‌های بازار است. برخی از ویژگی‌های اصلی این نوع هنر نمایش موضوعات اجتماعی-سیاسی به صورت شعارهای تکراری، نمایش عناصر شرقی و به تصویر کشیدن فضاهای عجیب و غریب است.

این نمایشگاه نقدی به همین رویکرد است و آثاری از فرح ابوالقاسم، غزاله بنی احمد، افشین چیذری ، آریا اقبال، فرزانه قدیانلو، پریسا قادری، فرهاد کلانتری، محمد خلیلی، مرتضی خسروی، رامیار منوچهرزاده، لاله معمار اردستانی، سمانه مطلبی، علی ناجیان، نسرین نجفی، نیکزاد نجومی، نازنین نوروزی، بهنام صدیقی، کلثوم صالحی، شایا شهرستانی، امید شلمانی، رزیتا شرف جهان، فروزان شیرقانی، مریم طباطبائی در آن به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه ? WHAT IF NOT EXOTIC از 9 نوامبر تا 10 دسامبر در سانتا مونیکا، کالیفرنیا برپاست.