سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "پیتوک" نخستین ساخته سینمایی سید مجید صالحی این روزها در حال فیلمبرداری است و بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، هادی حجازی فر، احسان بذلی، الناز حبیبی، حسن پورشیرازی و شاهرخ فروتنیان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

صالحی که به دلیل همنام بودن با سید مجید صالحی بازیگر و کارگردان، عموماً با او اشتباه گرفته می‌شود، سال‌هاست در عرصه دستیاری فعال بوده و شاگردی کارگردانان بنامی همچون مسعود کیمیایی و عباس کیارستمی بوده است.

کارگردان فیلم سینمایی "پیتوک" درباره روند فیلمبرداری این کار در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: تاکنون حدود 70 درصد کار را فیلمبرداری کرده‌ایم و همزمان کاوه ایمانی مراحل تدوین آن را پیش می‌برد. در حال حاضر نیمی از بازی مهتاب کرامتی، هادی حجازی فر و احسان بذلی باقی مانده است که در 20 جلسه در لواسان و تهران فیلمبرداری کار ادامه خواهد یافت.

صالحی درباره قصه این فیلم بیان کرد: این فیلم سینمایی قهرمان‌محور و در ژانر نوآر کار می‌شود که مدت‌هاست در سینمای ما دیده نشده است. قصه فیلم درباره قهرمانی از طبقه متوسط جامعه است که ناخواسته وارد ماجرایی می‌شود و قصه را پیش می‌برد.

او در ادامه درباره تغییر سبک و ساخت فیلم در ژانر نوآر و جذب مخاطب به این سبک اظهار کرد: من سال‌ها شاگرد افرادی چون مسعود کیمیایی و عباس کیارستمی بودم و سینمای آن‌ها مورد علاقه من بوده است. از سوی دیگر سینمای فرد زینه‌مان را نیز دوست دارم و می‌دانم که کارم سخت است و ریسک بالایی دارد. چرا که کاراکترهای فیلم پرتعداد هستند و بسته به ژانر همه چیز اتفاق می‌افتد. در این فیلم من سه بازیگر جدید دارم که قهرمان فیلم هستند و در کنار بازیگران حرفه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند که مجموع این عوامل سبب می‌شود تا احساس کنم فیلم در گیشه حضور موفقی خواهد داشت، چراکه مردم سینمای قهرمان‌پرور و چهره‌های جدید را دوست دارند.

این کارگردان افزود: از سوی دیگر سعی کردیم در این فیلم تلفیقی از سینمای کلاسیک و پست‌مدرن را داشته باشیم. در این میان روزبه رایگا به‌عنوان مدیر فیلمبرداری کارهای جدیدی انجام می‌دهد. هدف اصلی ما حضور در جشنواره فیلم فجر است، به هر حال سینمای کلاسیک سلیقه‌ای است و بسیاری از منتقدان موافق و برخی نیز مخالف آن هستند، اما در هر صورت مدت‌هاست که درباره نبود قهرمان در سینما صحبت‌های بسیاری می‌شود.

 صالحی درباره تأثیر سینمای کیمیایی و کیارستمی روی این فیلم گفت: شاید یکی از دلایلی که من شاگرد آقای کیمیایی شدم علاقه‌مندی به سینمای کلاسیک و قهرمان‌محور است. باعث افتخار من است که وامدار سینمای او باشم، اما قطعاً کار من تفاوت‌های بسیاری دارد. این درست که سعی کردم از سینمای کیارستمی، کیمیایی و حتی زینه‌مان الگوبرداری کنم، اما تنها نقطه اشتراک، حضور یک قهرمان است.