به گزارش هنرآنلاین، گروه بازیگران نمایش "پنجره ای رو به آسمان" که قرار است به کارگردانی امیر دژاکام روی صحنه برود، تکمیل شدند.

"پنجره ای رو به آسمان" نمایش جدید امیر دژاکام است که از اواسط پاییز به صحنه خواهد رفت. به تازگی گروه بازیگران این اثر نمایشی با حضور عمار تفتی، حسین شهبازی و ابوالفضل جمشیدی تکمیل شده است.

عمار تفتی بازیگر تئاتر و تلویزیون در "پنجره ای رو به آسمان" در نقش فردی که از جهنم آمده است، ایفای نقش می کند.

پیش از این اسامی امیر کربلایی زاده، بهرام ابراهیمی و شهره سلطانی به عنوان دیگر بازیگران این اثر نمایشی اعلام شده بود.

"پنجره ای رو به آسمان" توسط حسین دژاکام نوشته شده است که این روزها مراحل تمرین و آماده سازی آن در حال انجام است.

دژاکام فروردین و اردیبهشت امسال نمایش "مکبث" را که قبلا در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفته بود در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا کرد که خوانشی جدید از نمایشنامه شکسپیر به حساب می آمد.

عکس از سهراب ولدبیگی است.

 

نقد و بررسی نمایش "تالاب هشیلان" در "عمارت تو"

نمایش "تالاب هشیلان " به کارگردانی نوشین تبریزی که این روزها در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است در "عمارت تو" نقد و بررسی می‌شود.

نوزدهمین نشست نقد و بررسی نمایش‌های روی صحنه با حضور مخاطبان و منتقدان تئاتر به اجرای تازه‌ترین نمایش نوشین تبریزی اختصاص پیدا کرده است.

"عمارت هنری تو" روز شنبه 18 آبان  و در ساعت 19.30 میزبان عموم علاقه‌مندان نقد تئاتر ، کارشناسان و مخاطبان این نمایش خواهدبود.

در این روز نویسنده، کارگردان و تعدادی از عوامل و بازیگران نمایش تالاب هشیلان پاسخگوی نقد حاضران در نشست می‌شوند. کاظم عینعلی به عنوان مجری جلسه و محمدحسن خدایی به عنوان منتقد، اجرای این نمایش را بررسی می‌کنند.

نوزدهمین نشست نقد و بررسی تئاتر روز شنبه 18 آبان‌ماه جاری، ساعت 19.30 در "عمارت هنری تو" واقع در بلوار کشاورز ، کوچه دائمی ، پلاک 3 برگزار می‌شود.

حضور عموم علاقه‌‌مندان تئاتر در این نشست آزاد است.

 

اجرای ویژه "ورودی 89" برای دانشجویان

نمایش‌ "ورودی 89"، روز پنج‌شنبه 16 آبان ماه ساعت 16 برای دانشجویان اجرا خواهد شد.

دانشجویان با ارائه‌ کارت دانشجویی می‌توانند با بلیت نیم‌بها به تماشای نمایش "ورودی 89" بنشینند.

این اجرا ویژه دانشجویان است و علاوه بر اجرای اصلی در همان روز برگزار می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: داستان پنج نفر دانشجو است که از زمان دانشجویی روابط دوستانه، عاشقانه و پیچیده‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد و در نهایت با ناپدید شدن یکی از آن‌ها به مدت چهار سال معمای داستان آغاز می‌شود و با برگشت آن شخص قصه آغاز می‌شود.

محسن احتشامی نویسنده و کارگردان "ورودی 89" است و امیر نعمانی تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده دارد. میلاد احتشامی، صیاد آیینه وند، فرانک جلیلی، سمن قناد و محمد نوحیان بازیگران "ورودی 89" هستند.

"ورودی 89" تا پایان آبان ماه، هر شب به جز روزهای شنبه، رأس ساعت 21:15 در تالار شماره‌ی 2 عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

 

"خورشید خانم کجایی؟" در ارسباران به صحنه می‌رود

نمایش "خورشید خانم کجایی" به کارگردانی عاتکه حسینی ویژه کودکان 19 آبان ماه در فرهنگ سرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

حیوانات جنگل از حضور خورشید در جنگل ناراضی هستند. زنبور دلش می‌خواهد بیشتر بخوابد، جغد دلش م‌ خواهد شب باشد تا بیشتر شکار کند چرا که فقط شب‌ها می‌تواند ببیند. کرم شب تاب زیر نور خورشید نورش دیده نمی‌شود... تا این که حیوانات تصمیم می‌گیرند خورشید را از جنگل بیرون کنند.

 سیدعلی حسینی حصاری، ستاره رحیمی فراهانی، فاطمه آزادی، رقیه حسینی، فاطمه حسینی و عاتکه حسینی بازیگران این نمایش هستند.

فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خ جلفا است. تلفن گویای 20- 22872818 داخلی 119 برای رزرو واطلاع بیشتر اعلام می‌شود.