سرویس استان‌های هنرآنلاین: اعلام برنامه‌ها و آیین رونمایی پوستر "سمپوزیوم ملی نقاشی آبرنگ ایران" با موضوع "استان فارس از نگاه نقاشان آبرنگ ایران" و همچنین نشست خبری این رویداد هنری با حضور شهریار وثوق دبیر سمپوزیوم یاد شده، صبح امروز ۱۲ آبان‌ماه در کافه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برگزار شد.

هنرمندان نقاشی آبرنگ علاقمند طی فراخوانی جهت حضور در این سمپوزیوم ملی از قبل دعوت شده‌اند و آثار خود را در آن به رقابت گذاشته‌اند و با موضوع "استان فارس از نگاه نقاشان آبرنگ ایران"، شرکت برای افراد ۲۵ سال به بالا مجاز بوده است که آثار منتخب نیز در قالب نمایشگاهی جمعی برگزار می‌شود.

آیین گشایش این برنامه ملی نیز پنجشنبه ۱۶ آبان‌ماه جاری در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور مقامات ارشد استانی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد و قرائت بیانیه داوران توسط شهریار وثوق دبیر سمپوزیوم؛ اعلام می‌شود و در ادامه، کتاب این سمپوزیوم نیز رونمایی و در انتهای این برنامه، برگزیدگان جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

نمایشگاه آثار منتخب نیز در نگارخانه وصال شیراز از ساعت ۱۶ عصر پنجشنبه شانزدهم برپا می‌شود و تا ۲۳ آبان‌ماه ادامه دارد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پرسش و پاسخ نیز جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ در تالار حافظ، نگارخانه وصال و آرامگاه حافظیه برنامه‌ریزی شده است.

الهه بهرامی