به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ناصر نبی‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی (بیرجند) با بیان این که در بیست و هفتمین دوره کتاب برنامه‌های مختلف و جذابی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان اجرایی خواهد شد، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب و شب شعر در سطح استان از جمله این برنامه‌های این استان در  بیست و هفتمین هفته کتاب است.

او با اشاره به معرفی تازه‌های نشر و کتاب استانی در نشریات محلی خراسان جنوبی و اهدای کتاب به مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، مهد کودک‌ها، کتابخانه‌های عمومی و پاسگاه‌های مرزی در هفته کتاب، تصریح کرد: قصد داریم در این ایام علاوه بر رونمایی از کتاب تازه منتشره شده استان، از دفاتر انتشارات و کتابفروشی‌های خراسان جنوبی نیز بازدید کنیم.

نبی‌زاده افزود: از دیگر برنامه‌های این استان در هفته کتاب می‌توان به برپایی ایستگاه‌های نقاشی با موضوع کتاب برای کودکان در شهرستان‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز شهرستان‌ها و برگزاری نشست‌های کتابخوانی با همکاری کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان اشاره کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از تاریخ 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.