سرویس موسیقی هنرآنلاین: سعید فرج‌پوری آهنگساز، مدرس و نوازنده کمانچه درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود توضیح داد: کنسرت دونوازی من و بهنام معصومی اواسط آذر در تالار رودکی برگزار می‌شود. در این کنسرت برخی از ساخته‌های خودم برای کمانچه را اجرا می‌کنیم و یک بخش بداهه‌نوازی هم داریم.

فرج‌پوری گفت: به‌جز این کنسرت یک پروژه دیگر دارم که با همراهی حسین بهروزی‌نیا و بهنام سامانی در خارج از کشور اجرا خواهد شد.

او ادامه داد: تاکنون در سراسر ایران اجراهای زیادی با محوریت تک‌نوازی و دونوازی داشته‌ام چرا که اعتقاد دارم جای خالی این فرم از اجرا در موسیقی ما به‌شدت احساس می‌شود، در حالی که یکی از مهم‌ترین ارکان موسیقی است. هدفم این است که این روند را ادامه بدهم. البته این فرم از اجرا در کل دنیا همه‌گیر نیست. تک‌نوازی و دونوازی مخاطبان خاص خود را دارد، اما تفاوت ما با دیگر کشورها این است که در ایران آن‌طور که باید از آن از سوی نهادها و بخصوص صداوسیما از این فرم از اجرا حمایت نمی‌شود.

فرج‌پوری در پایان گفت: در تمام دنیا موسیقی بی‌کلام با قدرت از سوی نهادها حمایت می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد، اما در ایران بدین شکل نیست و یک هنرمند به‌تنهایی نمی‌تواند از پس این موانع برآید. ضمن این که تک‌نوازی کاری بسیار دشوار است و توانایی بالایی می‌خواهد و با وجود تعدد نوازندگان در کشورمان، کمتر کسی به سراغ این فرم می‌رود.