به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، با توجه به نام‌گذاری ۱۵ آبان به نام روز تصویرگری، هر ساله در این ماه، خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه سالانه‌ اعضای این انجمن است.

در این میان انجمن تصویرگران از چهار سال پیش با اعطای نشان آبان: نشان حرفه‌ای تصویرگری به تصویرگران پیشکسوت و جوان و همچنین اهدای نشان به یک شخصیت فرهنگی که گام‌های مؤثری را در حوزه‌ تصویرگری برداشته است، تلاش دارد از خدمات فرهنگی هنرمندان این حوزه قدرانی کند.

امسال دومین همایش کتاب‌های تصویری با عنوان "کتاب‌های تصویری: محتوا و مخاطب" در روز ۱۲ آبان در سالن استاد شهناز خانه‌ هنرمندان برگزار خواهد شد. 

همچنین نمایشگاهی از آثار هنرمندان به‌نام این حوزه، علی‌اکبر صادقی و کریم نصر که در سال گذشته موفق به دریافت نشان آبان شده‌اند و نمایشگاهی از آثار مریم محمودی مقدم نیز که سال گذشته نشان آبان: نام نوی تصویرگری را از آن خود کرد، برپا خواهد شد.

در بخشی دیگر ۱۵۰ اثر از اعضای انجمن تصویرگران در نمایشگاهی تحت عنوان "ما تصویرگر هستیم" با موضوع "یادداشت‌های روزانه‌ یک تصویرگر" به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد.

همچنین مراسم رونمایی کتاب "تاریخ فرهنگ و هنر ایران" اثر محمد بهرامی پیش از آیین افتتاحیه در ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۰ آبان برگزار می‌شود.

هفته تصویرگری ۹۸ از ۱۰ تا ۲۱ آبان با نمایش ۴۰۰ اثر در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.