به گزارش هنرآنلاین، یک‌صد و هفتاد و پنجمین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه مجله "بخارا" به مناسبت انتشار کتاب "زبان زنده" تالیف منوچهر انور به دیدار و گفت‌وگو با او اختصاص دارد.

این دیدار در ساعت 9 صبح پنجشنبه نهم آبان با حضور محمدرضا اصلانی، مهدی سالاری‌نسب، بهرام پروین‌گنابادی و علی دهباشی در خانه گفتمان شهر برگزار می شود.

کتاب "زبان زنده" حاصل هم‌نشینی، تاملات و پژوهش‌های نیم قرن نویسنده در مقام مترجم، ویرایش و نویسندگی است. "زبان زنده" کتابی است که درواقع به نثر فارسی و فراز و فرودش از مشروطه تا به امروز می‌پردازد و نمونه‌هایی مورد بحث قرار می‌دهد.

خانه گفتمان شهر(وارطان ) در میدان فلسطین، ضلع جنوبی طالقانی غربی پلاک ۵۱۴ واقع شده است.

نقد و بررسی کتاب "فارسی شکسته" در شهر کتاب 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه 14 آبان ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب "فارسی شکسته" اختصاص دارد که با حضور احمد سمیعی‌گیلانی، علی صلح‌جو، آبتین گلکار و امید طبیب‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهیدبهشتی، خیابان شهیداحمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

به تازگی کتاب "فارسی شکسته، دستور خط و فرهنگ املایی" نوشته‌ امید طبیب‌زاده به همت انتشارات کتاب بهار منتشر شده است. نگارنده در این اثر به موضوعاتی چون تاریخچه‌ شکل‌گیری خط شکسته‌ فارسی، انتقادات برخی پژوهشگران به شکسته‌نویسی، تحقیقات پیشین در این زمینه و مبانی واج‌شناختی تغییرات سبکی در دو گونه‌ رسمی و گفتاری پرداخته است.

مولف در این کتاب کوشیده است تا براساس پیکره‌ای واقعی و برگرفته از متون معتبر ادبیات معاصر فارسی، به بررسی شکسته‌نویسی بپردازد و دستور خط و فرهنگ املایی برای آن تدوین نماید.