به گزارش هنرآنلاین، سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، درباره برگزاری این رویداد هنری گفت: پس از یک سال وقفه امسال، نهمین دوره از سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران، ۱۱ آبان ماه در اراضی عباس‌آباد افتتاح می‌شود.

او افزود: تمامی ضوابط و شرایط این دوره از سمپوزیوم در فراخوان نهم به صورت ملی و بین‌المللی منتشر و اطلاع‌رسانی شد و در پایان مهلت اعلام شده نیز با نظر هیئت‌داوران در بخش بین‌المللی از بین ۱۷۸ شرکت‌کننده که از ۵۸ کشور بودند، ۱۰ هنرمند مجسمه‌ساز انتخاب شدند.

عضو شورای سیاست‌گذاری و انتخاب آثار نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران اظهار کرد: در بخش ملی نیز از بین ۹۶ هنرمند ایرانی ۵ اثر برای اجرا در سمپوزیوم انتخاب شدند.

موسوی درباره متریال این دوره از سمپوزیوم، بیان کرد: در این دوره نیز موضوع خاصی برای شرکت در سمپوزیوم مدنظر نبود، بنابراین تنوع خاصی را در نوع نگاه هنرمندان شاهد هستیم ضمن اینکه متریال کار نیز نظیر گذشته سنگ تراورتن است.

او درباره برگزاری بخش دانشجویی در این دوره از سمپوزیوم، گفت: در نهمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی، ما سومین دوره دانشجویی را در کنار هنرمندان حرفه‌ای خواهیم داشت و بر همین مبنا فراخوانی نیز منتشر شده و یکی از بخش‌های مهم این رویداد خواهد بود.

عضو شورای سیاست‌گذاری و انتخاب آثار نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران ادامه داد: مهلت ارسال آثار به بخش دانشجویی سمپوزیوم تا ۱۶ مهرماه سال جاری تمدید شد و پس از پایان زمان اعلام شده، از بین آثار ارسالی حدود ۱۰ اثر از دانشجویان رشته مجسمه‌سازی برای اجرا در سمپوزیوم انتخاب شدند

موسوی درباره کشورهای شرکت‌کننده در این دوره از سمپوزیوم اظهار کرد: در این دوره هنرمندانی از فرانسه، اسلوونی، تایوان، بلغارستان، چین، آرژانتین، بلاروس، هند، بولیوی و پرو حضور خواهند داشت.

او درباره محل برگزاری این دوره از سمپوزیوم، بیان کرد: بخش کارگاهی نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران  به مدت ۲۴ روز از۱۱ آبان تا ۴ آذرماه در منطقه گردشگری عباس‌آباد واقع در بلوار آرژانتین، جنب خیابان نلسون ماندلا و در مجاورت بوستان نوروز برگزار می‌شود. همچنین ۵ آذرماه مراسم پایانی این رویداد با اعلام برگزیدگان و تقدیر از آنان برگزار می‌شود.