سرویس مد و لباس هنرآنلاین: توجه به آموزش برای ایجاد و افزایش سطح دانش و مهارت‌های عمومی و تخصصی نیروی کار از ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

کتاب "آموزش ایجاد و فعالیت‌های بنگاه‌های صنفی پوشاک" در همین راستا و به منظور افزایش سطح دانش عمومی و تخصصی و نیز ارتقای توانایی و مهارت اصناف مختلف فعال در حوزه تولید و عرضه پوشاک، چندی پیش تدوین و انتشار یافته است.

علاوه بر این، با توجه به این که متقاضیان دریافت پروانه کسب بر اساس ماده 30 صدور پروانه کسب در شهرها و روستاها، ملزم به گذراندن دوره 10 ساعته آموزشی هستند، هدف دیگر از تألیف و تدوین این کتاب ارائه متنی مناسب جهت استفاده متقاضیان این دوره‌ها بوده است. همچنین به منظور افزایش سطح آگاهی‌های افراد صنفی زیرمجموعه تولید و توزیع پوشاک کشور، بخشی از مطالب کتاب به مباحث مربوط به اصناف و روند تولید، تجارت و مصرف پوشاک کشور اختصاص داده شده است.

کتاب "آموزش ایجاد و فعالیت‌های بنگاه‌های صنفی پوشاک" دومین کتاب از مجموعه کتاب‌هایی است که با هدف آموزش اصناف منتشر شده است. در حالی که کتاب نخست با محتوایی عمومی همه اصناف را مخاطب خود قرار داده، کتاب حاضر به صورت تخصصی و برای متقاضیان دریافت پروانه کسب در صنف پوشاک به انتشار رسیده است.

مطالب فصول مختلف این کتاب بر اساس سرفصل‌های مصوب مرکز اصناف و بازرگانان ایران و توسط کارشناسان ارشد، محققان و خبرنگاران صاحب‌نظر و دارای شناخت کافی از صنعت پوشاک، تهیه و تدوین شده است. این افراد دارای سابقه همکاری چندین ساله با اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در زمینه‌های مشاوره اقتصادی، مالیاتی، بیمه و اقتصاد اسلامی هستند.

از جمله مباحث طرح شده در این کتاب می‌توان به بررسی روند تولید و اشتغال در صنعت پوشاک ایران، ایجاد بنگاه صنفی در قانون نظام صنفی، قاچاق پوشاک، مباحث مربوط به بیمه، مالیات و عوارض اصناف، بررسی رابطه اصناف و نیروی انتظامی بر اساس قوانین کشور و آداب تجارت و احکام مرتبط با فعالیت اصناف در اسلام اشاره کرد.

photo_2017-10-22_14-59-32