سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش کمدی عاشقانه "نینوچکا" براساس فیلم‌نامه "نینوچکا" اثر بیلی وایلدر نوشته مجتبی کاظمی به کارگردانی سعید داخ از 8 آبان‌ماه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه است و  ارژنگ امیر فضلی، کامبیز امینی، کتانه افشاری‌نژاد، امیر تیموری، جوانه دلشاد، علی داوری، پردیس رفیعی، شبنم ندیمی، زهرا بهرامی و فاطمه دهقانی در آن ایفای نقش می‌کنند.

سعید داخ در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "نینوچکا" گفت: مدتی بود که تصمیم داشتم که یک نمایش کمدی را روی صحنه آورم اما قصدم بر این بود تا این نمایش از کمدی‌های معمولی که اجرا می‌شوند، نباشد بلکه به اصطلاح خودم یک اثر کمدی تمیز باشد که براساس موقعیت شکل بگیرد. "نینوچکا" براساس فیلمنامه‌ای با همین نام نوشته بیلی وایلدر با ترجمه شهرام زرگر به صورت فیلمنامه موجود است و طی مذاکراتی که با مجتبی کاظمی داشتم، این متن توسط او به نمایشنامه تبدیل شود.

او در ادامه افزود: این اثر به فراخور تبدیل به نمایشنامه همراه با کمی تغییرات است. این نمایش یک کمدی عاشقانه است و داستان آن درباره دو فرد روسی است که جهت معامله جواهرات یک دوشس به پاریس می‌روند. در این معامله حضور لئون نماینده دوشس منجر به مسائلی می‌شود...

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره طراحی صحنه و موسیقی این نمایش عنوان کرد: ما برای طراحی صحنه و موسیقی این نمایش کارچندان خاصی انجام ندادیم و بیشتر سعی‌مان بر به وجود آوردن فضاهای موردنظر بود.

داخ همچنین اضافه کرد: نمایش "نینوچکا" بر پایه قدرت بازی بازیگران است و تلاش‌مان بر این بود با خلق فضاهای مناسب برای بازیگران، این امکان را ایجاد کنیم تا بازی‌های مطلوب و قابل قبولی را در این فضا ارائه کنند.

او در ادامه افزود: تمام سعی من در نمایش "نینوچکا" این بوده تا قصه در این اثر جاری باشد و تماشاگر دنبال‌کننده داستان باشد و سعی‌ام بر این بوده تا کاری را در کارگردانی نمایش انجام ندهم که تماشاگر از قصه جدا شود بلکه ریتم نمایش را به گونه‌ای طراحی کردم که مخاطب با داستان همراه شود.

سعید داخ با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود یک ماه به طول انجامید، گفت: بازیگران بسیار خوبی در این نمایش حضور دارند که در تمام این مدت همراه من بودند و از تک تک بازیگران، عوامل و طراحان این نمایش که هرکدام در جایگاه خود حرفه‌ای و درخشان هستند، تشکر می‌کنم. امیدوارم تماشاگران شاهد اجرای خوبی باشند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: انوشه زاهدی، طراح لباس: مقدی شامیریان، طراح نور و صحنه: ایمان نظری، ساخت تیزر، طراح پوستر و محتوای گرافیکی: CT studio، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مریم یاسین زاده، موسیقی: حمید رشیدی، عکاس:: فرانک جامه بزرگ، دستیار دوم کارگردان: امید آراسته، مجری نور و صدا: عرفان ادهمیان، مشاور رسانه‌ای: سید محمد صادق سیادت، تبلیغات مجازی: گروه تئاتر ریما، مدیر تبلیغات: فرید رحمتی و مجری طرح: امیر تیموری.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.