سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی جعفری‌پویان نوازنده و مدرس ویولن و دبیر و مدیر هنری سال‌نوای موسیقی ایران درباره برنامه‌های آتی خود گفت: احتمالاً در تاریخ 24 آبان همراه با ارکستر زهی آرکو کنسرتی را در تالار وحدت برگزار خواهیم کرد و که به اجرای آثار دوره رمانتیک اختصاص دارد. گذشته از این، به‌شدت پیگیر برگزاری پنجمین جشن سال‌نوای موسیقی ایران هستم، اما امسال شرایط متفاوتی داریم. پس از چهار دوره برگزاری با این که همیشه سعی می‌کردیم در آذرماه سال نوا را برگزار کنیم، امسال به خاطر فشار و سنگینی کار و مسائل دیگر که در پی رفع آن هستیم تصمیم گرفتیم این مراسم را در اسفندماه برگزار کنیم.

جعفری‌پویان ادامه داد: مشکلاتی همچون نداشتن سالن مناسب باعث شد تاریخ برگزاری پنجمین سال‌نوای موسیقی ایران به تعویق بیفتد. با توجه به ظرفیت محدود سالن فرهنگسرای نیاوران قصد داشتیم مراسم را در سالنی بزرگ‌تر مانند تالار وحدت با حدود 600 نفر گنجایش برگزار کنیم. مشکل این است که بسیاری از سالن‌ها و فرهنگستان‌ها توقعات مالی برای برگزاری چنین مراسمی دارند. البته می‌توانستیم فرهنگسرای ارسباران را برای اسفندماه رزرو کنیم و آقای شهرام صارمی واقعاً با ما همکاری کردند و توقع مالی نیز نداشتند، اما سالن ارسباران نیز یک سالن با ظرفیت 300 نفر است و تفاوتی با فرهنگسرای نیاوران ندارد.

وی افزود: دلیل این که می‌خواستیم از فرهنگسرای نیاوران به تالار وحدت برویم این بود که گمان می‌کردیم این امکان را داریم که سالن را از صبح تا شب در اختیار داشته باشیم، اما به ما گفته شد سالن در ساعت 21:30 به ما تحویل داده می‌شود. برگزاری چنین مراسمی احتیاج به هماهنگی‌های قبلی دارد و 21:30 ساعت خوبی برای برگزاری این برنامه نیست. گذشته از این، سال‌نوای موسیقی ایران امسال تغییرات ساختاری خواهد داشت. با توجه به این که بنده امسال یک هیئت انتخاب خواهم داشت، پس از تثبیت این موارد تغییرات مراسم امسال را اعلام خواهم کرد.

جعفری‌پویان تأکید کرد: امسال آلبوم "بوسه بر بال‌های پروانه" را منتشر کردم. متأسفانه سیستم پخش آثار موسیقی نگران‌کننده است و شما نمی‌توانید بگویید که آلبوم من به تمام مردم ایران توانست یا نتوانست برسد و این اثر را دوست داشتند یا نداشتند. وقتی پخش سراسری آلبوم‌ها مشکل دارد، چه کاری از دست ما برمی‌آید؟ در حال حاضر تنها چیزی که به ما کمک کرده، فروش دیجیتالی اثر است، اما از پخش نسخه فیزیکی اثر سود آنچنانی نصیب ما نشد.

او ادامه داد: بسیار علاقه‌مند هستم که آثار خودم را در قالب کنسرتی مستقل اجرا کنم، اما برگزاری یک کنسرت بی‌کلام احتیاج به اسپانسر قدرتمند و مسائل دیگر دارد. با توجه به این که سلیقه تهیه‌کنندگان ما مشخص است، بعید می‌دانم بتوانم اسپانسر پیدا کنم. باید به دنبال معجزه‌ای باشم و ببینم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و تهیه‌کننده‌ای قبول می‌کند که در این زمینه با بنده همکاری کند یا خیر.

این هنرمند در پایان گفت: در ماه‌های اخیر دو تک‌آهنگ منتشر کردم که یکی از آن‌ها قطعه "یک شیش" را به مناسبت زادروز استاد حسین علیزاده منتشر کردم. قطعه‌ "شهان آسمانی" را به مناسبت روز مولانا منتشر کردم. انتشار آلبوم بعدی من تحت تأثیر شرایطی است که برای نشر آلبوم‌های موسیقی ایجاد شده است. با توجه به این که تأمین هزینه تولید تمام این آلبوم‌ها بر عهده خودم است، باید شرایط فراهم شود تا بتوانم قطعات و آلبوم‌های جدیدی منتشر کنم به هر حال شرایط کاری ناشرین در ایران تغییر کرده است. آن‌ها تنها برای شما مجوز می‌گیرند و برای کار شما سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.