سرویس موسیقی هنرآنلاین: پوریا خادم آهنگساز و سازنده قطعه "علمدار" که در 1394 توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا شد، قصد دارد آلبومی به همین نام را منتشر ‌کند.

خادم که فرزند رسول خادم قهرمان سابق کشتی ایران و جهان است، در توضیح این آلبوم به هنرآنلاین گفت: آلبوم "علمدار" یک پوئم سمفونی است که روایتگر آخرین روز زندگی حضرت عباس (ع) است و قرار است در 10 قسمت منتشر شود.

او ادامه داد: "علمدار" توسط ارکستر سمفونیک باکو به رهبری رئوف عبدالله‌اف اجرا و ضبط و توسط کاوه عابدین مسترینگ شد. چند سال پیش نیز آقای علی رهبری این پوئم سمفونی را به همراه ارکستر سمفونیک تهران دو بار در تالار وحدت اجرا کرد. این آلبوم به تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری خادمین علی ابن ابی‌طالب به‌زودی در فضای مجازی منتشر می‌شود. البته نسخه فیزیکی آلبوم منتشر نمی‌شود.

آهنگساز پوئم سمفونی "جهان‌پهلوان تختی" افزود: من در فضای پهلوانی و جوانمردی بزرگ شدم. به دلیل خصلت‌های پهلوانانه و جوانمردانه حضرت ابوالفضل (ع)، من از کودکی ایشان را دوست دارم. ارادت من به ایشان در حدی بود که در 16 سالگی "علمدار" نخستین قطعه ارکسترال خودم را نوشتم و اجرا کردم.

او گفت: پدر من در شکل‌گیری شخصیتی که دارم تأثیرگذار بوده است. ایشان تأثیرهای خودشان را روی من گذاشته‌اند ولی در تولید این اثر به هیچ عنوان اعمال سلیقه‌ نکردند.

خادم در پایان در توضیح دیگر پروژه‌های خود گفت: "آریوبرزن" را کار کردم که امسال در پلتفرم‌های خارجی منتشر ‌شد. قرار است این پروژه را به‌زودی و پس از انتشار آلبوم "علمدار" در پلتفرم‌های داخلی نیز منتشر کنم. پروژه دیگری که در دست ضبط داریم، آلبومی برای پیانو و ساکسوفون به نام رعشه به سرپرستی بردیا کیارس است. این آلبوم شامل پنج قطعه است که چهار قطعه آن از یک آهنگساز آرژانتینی و یک قطعه از خودم است. ضمن این که پیانو این اثر را خودم نواخته‌ام و ساکسوفون آن را علیرضا حمزه‌لو نواخته است. این آلبوم نیز به‌زودی به تهیه‌کنندگی شرکت ایده‌پردازان نوین منتشر می‌شود.