به گزارش  هنرآنلاین، سریال "به رنگ خاک" از دهم آبان در شبکه اول سیما روی آنتن خواهد رفت.

"به رنگ خاک" به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه‌کنندگی سعید بشیری، ادای دین سازمان صداوسیما به مردمان خونگرم جزایر، این مرزبانان صبور مرزهای دریایی کشور است.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: مهرداد که در جزیره هرمز به کار آموزش غواصی مشغول است دلباخته دختر ناخدا جمات است در حالی که ناخدا مخالف جدی ازدواج این دو است. از سوی دیگر یک تیم خلافکار به‌شدت در پی پیدا کردن مهرداد هستند و او نیز هر روز برای یافتن شیئی قدیمی به زیر آب رفته و غواصی می‌کند و...

"به رنگ خاک" مجموعه‌ای پربازیگر است و چهره‌هایی همچون برزو ارجمند، پوریا پورسرخ، محمد متوسلانی، سیاوش طهمورث، محمود پاک‌نیت، بیتا سحرخیز، فرشته سرابندی، مجید سعیدی، عزت‌الله رمضانی فر، امیر کاظمی، علیرضا جعفری، علیرضا استادی، کیوان ساکت اف، هستی فرحی، مهدی صبایی، اتابک نادری، زهرا سعیدی، شهروز ابراهیمی، یوسف صفری بختیاری، دنیا نادرخانی، حسین توشه، سامان دارابی، ابوالفضل همراه، فریبا امینیان، محمدعلی سلیمان تاش، ایوب دمان، هادی معصومی، لیلی فرهاد پور، عرفان برزین، آرمین ترکمندی، بایار فرج زاده، معصومه بافنده، نگین غفاری، عاطفه خازنی پور، و جمعی از بازیگران بومی استان هرمزگان در آن حضور دارند. یکی از ویژگی‌های این سریال ۳۵ قسمتی بازخوانی روابط انسانی و فعالیت‌های اجتماعی ساکنان جزیره‌های خلیج فارس در کنار روایت داستان اصلی این مجموعه است.

تصویربرداری "به رنگ خاک" از بهمن سال 1396 در جزیره هنگام آغاز شد و اسفند سال 1397 در روستای تاریخی لافت در جزیره قشم به پایان رسید.

سعید بشیری تهیه‌کننده سریال که پیش از این برنامه‌هایی چون "دو قدم مانده به صبح"، "دور میز شب" و "سفید" را تهیه کرده، درباره موضوع این مجموعه گفت: با توجه به اهمیت استراتژیک جزایر خلیج فارس و ادعاهای بی‌اساس در رسانه‌های خارجی، دیدن تصاویر مردمی که در بستر یک اثر نمایشی در حال کار و تلاش در جزایر هستند فارسی با هم حرف می‌زنند به هم مهر می‌ورزند و در پیچ‌وخم اتفاق‌ها و بحران‌های داستان سریال، عشق به سرزمین و همدلی‌شان را به هم نثار می‌کنند یعنی این ادعاها حرف پوچ و گزافی است، چون حقیقت به همین سادگی است.

تهیه‌کننده "به رنگ شب" در ادامه افزود: نکته بعدی که تا حد زیادی برای مخاطبان آثار نمایشی به نقطه اشباع رسیده دیدن مکرر فضاهای به‌اصطلاح آپارتمانی یا شهری است. صداوسیما چندین سال است که تلاش می‌کند آثار نمایشی تولید کند که مردم کشور با مناطق دورافتاده محروم و کمتر دیده‌شده سرزمینمان نیز آشنا شوند. مناطقی که هر کدامشان دارای جذابیت‌های طبیعی، آئین‌ها و فرهنگ و رسومی است که برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب باشد.

حسن لفافیان به‌عنوان کارگردان ۲۷ قسمت از مجموعه اپیزودهای مربوط به جزایر هرمز، لارک، قشم و ابوموسی را ساخته و محسن یوسفی کارگردانی هفت قسمت مربوط به جزیره هنگام را بر عهده داشته است.

اولین قسمت "به رنگ خاک" که در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه شده است، روز جمعه دهم آبان ماه ساعت 22 پخش خواهد شد.