سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "همیشه یه راهی است" به نویسندگی و کارگردانی رضا پهلوان از 23 مهرماه ساعت 19 در سالن شماره 2 خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی مریم فتحی، رضا پهلوان، ماهرخ امینی، محمدمسعود حاجی‌ها، سحر رحمانی، علیرضا اسلامی گیلانی، پارسا شیرازیان، سمیه رضایی و محمد تاجیک هستند.

رضا پهلوان درباره روند شکل‌گیری نمایش "همیشه یه راهی است" گفت: این نمایشنامه را 10- 12 پیش در سن 18- 19 سالگی نوشتم. در آن زمان یک داستان کوتاه فرانسوی خوانده بودم که بسیار برایم تاثیرگذار بود و باعث شد تا روی آن داستان کار کرده  و آن را پرورش دهم و به شکل یک نمایشنامه اولیه درآورم. در همان سال‌ها آن نمایشنامه را در جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا کردیم و آقای محمد رحمانیان و مرحوم محمود استادمحمد از آن بسیار استقبال کردند. امسال به دلیل اتفاقاتی که در جامعه و جامعه هنری ما رخ داده بود، تصمیم گرفتم این نمایش را با تغییراتی که مناسب حال مخاطبان باشد، روی صحنه آوریم.

او درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش عنوان کرد: ما نخست سعی کردیم که در این نمایش کمدی موقعیت داشته باشیم. مخاطب زمانی‌که به تماشای این نمایش بنشیند متوجه موقعیتی می‌شود که این موقعیت فی‌نفسه کمدی را ایجاد می‌کند اما از آنجایی که نمی‌خواهم داستان این نمایش را افشا کنم و تماشاگر خود به تماشای این اثر بنشیند، شکل کار، دراماتورژی و ایده اجرائی‌مان به این صورت است که از حداکثر قابلیت بازیگران و همین‌طور قابلیت کمیک آن‌ها استفاده شده تا فضایی ایجاد شود که به صورت مداوم مفهوم هنرمند، هنرپیشه و بازیگر در آن مطرح شود و از هنر بازیگران بالاخص در جهت ایجاد کمدی و ارائه مفهوم و منظور اثر استفاده شود.

پهلوان در ادامه اضافه کرد: ما در این نمایش بحث‌مان بر سر این موضوع بود که چی کسی پایان یک نمایش را تعیین می‌کند و چرا پایان یک نمایش باید آنگونه باشد که نوشته شده است؟ آیا نویسنده قصد و غرضی داشته از نوشتن این نمایشنامه؟ آیا این نمایشنامه پیام و مفهوم خاصی را به مخاطب القا می‌کند؟ و یک بازیگر و هنرپیشه در قبال این نمایشنامه چه مسئولیتی دارد. آیا باید همچون یک طوطی که در متن هم به آن اشاره می‌شود، نمایشنامه را حفظ کرده و تحویل مخاطب دهد و یا در قبال پیامی که به تماشاگر می‌دهد و چگونگی ارائه متن مسئولیت، توانایی و خلاقیت دارد و با استفاده از خلاقیت باید در متن تغییرات ایجاد کند و به بهترین شکل آن را به مخاطب انتقال دهد؟

این نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه در این نمایش تلاش‌مان بر این بوده تا فاصله میان مخاطب و بازیگر را برداریم، یادآور شد: در این نمایش سعی‌مان بر این بود تا تماشاگر را در داخل کار قرار دهیم و بخشی از بازی را به مخاطب محول کنیم چراکه در نمایشی که روی صحنه می‌رود تماشاگر یکی از عناصر مهم و غیر قابل حذف است. از آنجاکه ماهیت این نمایش به بازیگر، هنرپیشه، نمایش و چگونگی ارائه یک نمایش و نمایشنامه صحیح باز می‌گردد، ما تماشاگر را به نمایش وارد کردیم و ارتباط میان صحنه و مخاطب را ایجاد کردیم. ترجیح‌ام بر این است تا توضیحات بیشتری ارائه ندهم چراکه داستان نمایش افشا می‌شود.

رضا پهلوان در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم تماشاگران بیشتری به تماشای این نمایش بنشینند چراکه ما با بودجه اندکی این نمایش را به اجرا رساندیم و به حمایت مخاطبان به منظور ادامه اجراها نیاز داریم تا زحمات گروه نمایش به هدر نرود.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: تهیه کننده: محمدمسعود حاجیها، مدیر تولید: نشاط پورفراهانی، مشاور کارگردان: مسعود تکاور، نوازنده: پارسا شیرازیان، طراحی تیزر و ساخت تیزر: مسعود تکاور، دستیار کارگردان: علیرضا اسلامی گیلانی، طراح صحنه: محمدمسعود حاجیها، طراح پوستر: بهمن عزیزی، عکاس: فاِئزه خادم و مدیر روابط عمومی: احمد اسماعیلی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.