سرویس موسیقی هنرآنلاین: امین غفاری نوازنده ویولن و سرپرست گروه تازه‌تاسیس خلیج فارس درباره برنامه‌های خود گفت: این روزها در حال تدارک برگزاری کنسرت خودم به همراه کوارتت زهی خلیج فارس هستم که ماه آینده در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: ما از یک ماه پیش به‌صورت رسمی فعالیت کوارتت زهی خلیج فارس را در راستای اجرا و ضبط آثار آهنگسازان ایرانی و حتی آهنگسازان غیر ایرانی آغاز کردیم. این گروه حدود 25 عضو دارد که البته ثابت نیستند و به فراخور اجراهای مختلف، آنسامبل‌های متفاوتی از گروه تشکیل می‌شود.

غفاری توضیح داد: اولین کنسرت ما در تاریخ 22 آذر با همراهی نوید دهقان در تهران برگزار می‌شود و سپس در اواخر آذر در استان خوزستان روی صحنه می‌رویم. گذشته از این قرار است در شهرهای تبریز، کرج، آمل و بیرجند نیز کنسرت برگزار کنیم. برنامه‌هایی هم داریم که امسال با گروه در جشنواره موسیقی فجر برنامه اجرا کنیم.

این نوازنده در ادامه از تشکیل یک ارکستر جدید وابسته به دانشگاه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: قرار است با همراهی این ارکستر 13 آذر در تالار رودکی برنامه اجرا کنیم. رهبری ارکستر بر عهده خود من است و در کنسرت آثاری کلاسیک اجرا خواهد شد.

غفاری اضافه کرد: جدیدترین آلبوم خودم را ضبط کردم و آماده انتشار است، اما ممکن است به دلایلی مختلف انتشار فیزیکی نداشته باشد. توزیع آلبوم در بسته‌های دیجیتالی به لحاظ هزینه‌ای و فروش به‌صرفه‌تر است، ضمن این که کار می‌تواند بیشتر دیده شود.

او در توضیح این آلبوم گفت: آلبومی که ضبط کرده‌ام، پارتیتور 2 باخ به‌صورت کامل است که یکی از معروف‌ترین و معتبرترین آثار ویولن کلاسیک در دنیا است. خیلی خوشحالم که توانستم تابستان امسال آلبوم را ضبط کنم. برای گروه خلیج فارس نیز پیشنهادهایی از سوی برخی تهیه‌کننده‌ها مطرح شده است که پس از بررسی‌های لازم، به‌زودی ضبط آلبوم گروه را آغاز خواهیم کرد، اما نمی‌توانم زمان دقیق انتشار آلبوم را اعلام کنم.