سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمدامین اکبرپور آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار که سرپرستی چند گروه موسیقی را به عهده دارد، درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین گفت: بنده از شروع سال 97 به دلیل اینکه در آستانه 40 سالگی قرار داشتم، کارهایی را که انجام داده بودم روی کاغذ آوردم که ببینم در ساخت و تولید قطعاتم چه جاهایی اشتباه داشتم که آن‌ها را اصلاح کنم و در حقیقت سعی کردم یک بازنگری روی کارهای خودم داشته باشم. اکنون با وسواس بیشتری به فعالیت‌های گذشته خود ادامه می‌دهم.

وی افزود: مجموعه آثار گروه همنوازان سایه به سرپرستی خودم و خوانندگی علیرضا حاجی‌طالب به زودی منتشر خواهد شد. آلبوم موسیقی "گلخند" از این گروه نیز آماده انتشار است. ضمن این که آلبوم‌های "صدای بال پروانه"، "گلریز" و "شطحیات" نیز در دست انتشار قرار دارد.

اکبرپور ادامه داد: از مجموعه فعالیت‌های گروه سایه بازسازی به سرپرستی خودم و خوانندگی سجاد مهربانی نیز می‌توان به دو آلبوم یادواره ظلی در دستگاه شور و بیات اشاره کرد که این دو آلبوم نیز آماده ضبط و انتشار است. سال گذشته نیز "یادواره ظلی همایون" را اجرا کردیم که این مجموعه نیز ضبط و در دست انتشار قرار می‌گیرد.

این آهنگساز اضافه کرد: گروه سایه بازسازی در کنار بازسازی آثار قدما فعالیت دیگری نیز انجام می‌دهد که اجرای موسیقی کردی است. در این راستا، سال گذشته کنسرتی به همراه گروه دف‌نوازان شورانگیز در تالار ایوان شمس برگزار کردیم. این کنسرت 21 آبان ماه سال جاری مجدداً در تالار وحدت اجرا می‌شود.

این نوازنده بیان داشت: تمرینات کنسرت جدید گروه سایه مهر به سرپرستی خودم و خوانندگی علیرضا محمدی نیز آغاز شده و قصد داریم تا پایان امسال در تهران، اراک و شمال کشور کنسرت‌هایی را برگزار کنیم و پس از آن این مجموعه را که در دستگاه شور است، ضبط و منتشر کنیم.

او ادامه داد: گذشته از این، سال گذشته با همراهی گروه سایه ارغوان به سرپرستی خودم و خوانندگی اشکان کمانگری مجموعه‌ای به نام "برای ایران" را در جشنواره فجر و سالن اندیشه حوزه هنری اجرا کردیم که بازسازی چاووش 2 و چاووش 6 از ساخته‌های استاد محمدرضا لطفی بود. تمرینات کنسرت این مجموعه آغاز شده است و قصد داریم تور کنسرت‌های آن را در تمام استان‌های کشور برگزار کنیم.

این هنرمند همچنین گفت: در چند ماه گذشته روی چند آلبوم کار کرده‌ام که یکی از آن‌ها آلبوم "یادواره صدر سالک اصفهانی" به خوانندگی علی نمازی منتشر شده است. آلبوم دیگری به نام "ای عشق" به خوانندگی علی خدایی آماده انتشار داریم که ساز و آواز است و در مایه شور است. میکس و مسترینگ این آلبوم به پایان رسیده است و اکنون در حال رایزنی با چند شرکت برای انتشار آن هستیم.

او در پایان گفت: آلبوم دیگری به نام "یادواره اقبال آذری 2" به خوانندگی سبحان مهدی‌پور داریم که ضبط آن به پایان رسیده است. اکنون در حال میکس و مسترینگ این آلبوم هستیم که تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد. آلبوم دیگری نیز به همراه گروه کرشمه با همراهی  نازی حمزه‌لو و سپهر حمزه‌لو آماده انتشار داریم.