به گزارش هنرآنلاین، فیلم "زغال" به کارگردانی اسماعیل منصف که این روزها در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، به زودی در فرانسه اکران می‌شود. این فیلم تولید مشترک ایران و فرانسه است و  اتیین دوریکو، نادر تکمیل همایون و نسیم محمودی آن را تهیه کرده‌اند.

اسماعیل منصف توضیح داد: حدود پنج سال پیش اتیین دوریکو تهیه‌کننده فرانسوی با من تماس گرفت و گفت فیلم‌های کوتاه من را دیده است و خواست با هم همکاری کنیم و یک فیلم سینمایی بلند بسازیم.

 کارگردان فیلم کوتاه "آغلا" افزود: من طرح فیلم "زغال" را دادم و در نهایت پروژه این کار شکل گرفت. من سه فیلم کوتاه در همین فضا از سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۴ کار کردم ولی این فیلم برایم قابل اهمیت بود زیرا می‌خواستم در این فیلم پروسه تحقیر شدن انسان‌ها را نشان دهم زیرا تحقیر در نهایت انسان را وادار به انتقام می‌کند.

این کارگردان افزود: دلیل اینکه زبان این فیلم را ترکی انتخاب کردم این بود که فیلم درباره ترک‌ها و فرهنگ آنها بود و لزومی نمی‌دیدم فیلم را با حال و هوای ترکی ولی به زبان فارسی بسازم.

کارگردان فیلم کوتاه "زیر پرچم" تاکید کرد: این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و از ۱۶ مهرماه در هنر و تجربه اکران شده است. استقبال مخاطبان در تبریز و اردبیل خیلی خوب بوده است و بیش‌ترین بیننده را در تبریز داشتیم.

کارگردان فیلم کوتاه "آرداک" در پایان گفت: تهران شهر بزرگی است و فکر می‌کنم این فیلم مانند فیلم‌های دیگر زمان می‌برد تا دیده و مطرح شود.