به گزارش هنرآنلاین، بیش از ده هزار مخاطب از نمایش‌های "شک" به کارگردانی مهدی کوشکی، "امشب، اینجا" به کارگردانی مژگان خالقی، "آواز قو" به کارگردانی پریزاد سیف و "امروز روز خوبیست برای مردن" به کارگردانی کمال هاشمی در تماشاخانه ایرانشهر دیدن کردند.

نمایش‌های "شک" به کارگردانی مهدی کوشکی با 1 هزار و 674 مخاطب، "امشب، اینجا" به کارگردانی مژگان خالقی با 2 هزار 360 مخاطب، "آواز قو" به کارگردانی پریزاد سیف با 5 هزار و 371 مخاطب و "امروز روز خوبیست برای مردن" به کارگردانی کمال هاشمی با 1 هزار و 367 مخاطب در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفتند.

نمایش "شک" به کارگردانی مهدی کوشکی در 20 اجرای خودپذیرای 1 هزار و 674 مخاطب شد که از این تعداد 300 مخاطب با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "شک" طی 20 اجرا مبلغ 61 میلیون و 550 هزار تومان بوده است.

نمایش "امشب، اینجا" به کارگردانی مژگان خالقی نیز در 19 اجرای خودپذیرای 2 هزار و 360 مخاطب شد که از این تعداد 285 مخاطب با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "امشب، اینجا" طی 19 اجرا مبلغ 95 میلیون و 60 هزار تومان بوده است.

نمایش "آواز قو" به کارگردانی پریزاد سیف نیز در 28 اجرای خودپذیرای 5 هزار و 371 مخاطب شد که از این تعداد 420 مخاطب با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "آواز قو" طی 28 اجرا مبلغ 185 میلیون و 162 هزار تومان بوده است.

نمایش "امروز روز خوبیست برای مردن" به کارگردانی کمال هاشمی نیز در 25 اجرای خودپذیرای 1 هزار و 367 مخاطب شد که از این تعداد 375 مخاطب با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "امروز روز خوبیست برای مردن" طی 25 اجرا مبلغ 31 میلیون و 720 هزار تومان بوده است.

 

"نمایش‌های آخر ماه" کلید می‌خورد

نمایش‌های آخر ماه، نامی است که شنبه‌های آخر هرماه، به نمایشنامه‌خوانیِ آثار برجستۀ نمایشی می‌پردازد. گروه اجرایی، قصد دارد در روند نمایشنامه‌خوانی‌های خود، بیشتر دست روی آثار ارزشمند و گاهی مغفول‌ماندۀ ایرانی بگذارد. به‌علاوه، این اجراها با همکاریِ گروه‌های گوناگون تئاتری انجام پذیرد.

به همین منظور، اولین اجرا در نمایش‌های آخر ماه، در پایان آبان‌ماه با نمایشنامۀ "بر اساس دوشس‌ملفی" به نویسندگی محمد رضایی‌راد و نغمه ثمینی و کارگردانی مهران عشریه صورت می‌پذیرد.

خبر تکمیلی این نمایشنامه‌خوانی که با همکاریِ گروه "نخ‌نما" انجام می‌شود، متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

محله عودلاجان تهران میزبان "تله‌سیتی-تهران" می‌شود

مینا بزرگمهر و هادی کمالی‌مقدم در جدیدترین تجربه گروه "نوآر"، نمایش محیطی و سیار "تله‌سیتی- تهران" را در سرای کاظمی محله عودلاجان تهران اجرا می‌کنند.

نمایش محیطی و سیار "تِلِه سیتی- تهران" کار مشترک میان ایران و فرانسه، پروژه تازه‌ای از گروه هنری "نوآر" به کارگردانی مشترک مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم است که بعد از اجراهای خود در کشور فرانسه، از ۹ آبان در سرای کاظمی محله قدیمی عودلاجان تهران اجرا می‌شود.

این اجرا که روایتی است از سفر چهار اجراگر در شهر، در قالب ویدئو پرفرمنس و قصه گویی مدرن برگزار می شود. "تله سیتی-تهران" اجرایی است در ستایش صحنه‌های سرگردان و به بازی گرفتن شهر

گروه هنری "نوآر" بیش از ۱۵ سال است که در زمینه اجراهای بینارشته‌ای (تئاتر، سینما، پرفرمنس، موسیقی و چیدمان) فعالیت می‌کند. این گروه با تمرکز بر ارتباط اجرا و فضا، تاکنون اجراها و رویدادهای متعدد محیطی و شهری را در نقاط مختلف داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

در توضیح این گروه هنری درباره هدف خود از اجرای "تله‌سیتی-تهران" چنین آمده است:

"هدف از اجرای "تله سیتی- تهران" در این محل، از طرفی بازی با محله و شکل دادن رابطه‌ای است میان مخاطبان و ساکنان و از طرف دیگر ایجاد پویایی هر چه بیشتر بافت محلی برای پذیرش اتفاقات فرهنگی و هنری. البته با فهم این نکته که بافت تاریخی تهران منطقه ای است با فرهنگی بسیار غنی که همچنان توانسته بخشی از تاریخ و میراث ملموس و ناملموس تهران را در خود حفظ کند. محلۀ عودلاجان یکی از محلات ثبت شده در میراث است با بناهایی ارزشمند که ظرفیت های بالایی برای جریان‌های شهری و فرهنگی ما دارد. مکان‌هایی همچون امامزاده یحیی با قدیمی ترین چنار تهران به قدمت ۹۰۰ سال، حمام قدیمی نواب (محل فیلمبرداری فیلم "قیصر")، بازارچه قدیمی، سرای دبیر‌الملک، خانۀ مدرس، خانۀ پهلوان رزاز، خانۀ پدر سالار و مکان‌های با هویت دیگر، مانند نقشۀ گنجی است که در دل این محل و کوچه پس کوچه‌های آن پنهانند. مخاطب "تله سیتی-تهران"، در نقش جویندۀ این گنج پنهان، سفری ماجراجویانه را در این مسیر آغاز می کند که سرانجام به مکان اجرا (سرای کاظمی) می‌رسد و در آنجا با سفری که گروه اجرایی برایش تدارک دیده اند، همراه خواهند شد."

"تله‌سیتی- تهران" از ۹ آبان، ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۱۰ شب در سرای کاظمی، عودلاجان، محلۀ امامزاده یحیی اجرا خواهد شد.

 

"آن دیگری" بازیگران خود را معرفی کرد

گروه بازیگران نمایش "آن دیگری" به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد که قرار است از ۹ آبان در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برود، معرفی شد.

"آن دیگری" نوشته آرمین جوان جدیدترین اثری است که سمانه زندی‎نژاد در مقام کارگردان روی صحنه می‌برد. در این اثر نمایشی آزاده صمدی، طاهره هزاوه و محمدرضا علی‌اکبری به ایفای نقش می‌پردازند.

"آن دیگری" از ۹ آبان اجرای عمومی خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌کند.

پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی نیز از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱ آبان در سامانه ایران نمایش آغاز شد.

 

بازیگران و طراحان "برگشتن" معرفی شدند

گروه بازیگران و طراحان نمایش "برگشتن" به کارگردانی حسین مسافرآستانه معرفی شدند.

نمایش "برگشتن" نوشته خیراله تقیانی‌پور اثری است که حسین مسافرآستانه قصد دارد ماه جاری در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد.

در این اثر نمایشی فرید قبادی، شیرین بینا، مجید رحمتی، علی غابشی، فاطمه رادمنش، ابتسام بغلانی، ماهان عابدی، طاها عابدی و پونه شاملو به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین منوچهر شجاع به عنوان طراح صحنه، پریدخت عابدین‌نژاد به عنوان طراح لباس، رضا خضرایی به عنوان طراح نو، سعید شکرنیا به عنوان طراح پوستر و بروشور و سمیه میری به عنوان عکاس "برگشتن" حضور دارند.