به گزارش هنرآنلاین، جشنواره بین‌المللی موسیقی "ایروان پاییز" از 4 تا 9 اکتبر در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد و گروه کهن ساز به سرپرستی کامبیز مفتاحی از ایران جایزه "بهترین موسیقی" جشنواره را از آن خود کرد.

مفتاحی با اعلام این خبر گفت:  گروه کهن ساز در این دوره جشنواره "ایروان پاییز" با گروه‌هایی از کشورهای استونی، گرجستان، روسیه و ارمنستان رقابت کرد.

او درباره نوازندگان این گروه موسیقی توضیح داد: شالوده اصلی گروه کهن ساز در این جشنواره را شاخه سه‌تار‌نوازان گروه تشکیل می‌دادند که خرداد امسال تأسیس شد.

مفتاحی که خود به‌عنوان نوازنده سه‌تار، گروه کهن ساز را همراهی کرد درباره قطعاتی که توسط گروه در این جشنواره اجرا شد،‌ توضیح داد: پنج‌ضربی کودکان خورشید (اصفهان)، تصنیف راست بگو (نوا) و تصنیف برون از دیده‌ها (اصفهان) قطعاتی از آثار اینجانب هستند که در جشنواره "ایروان پاییز" به اجرا درآمدند.

دیگر اعضای گروه کهن ساز در جشنواره را احسان حاجی‌باشی نوازنده سه‌تار، آزاده تیرانداز نوازنده سه‌تار و خواننده، آرمان زمان‌زاده نوازنده سه‌تار، مهدی خاوری نوازنده سه‌تار، نازنین تن‌ساز نوازنده عود، پدرام سلیمانی نوازنده دف و کوزه و کیامهر مفتاحی نوازنده 10 ساله تنبک‌ تشکیل می‌دادند.

گروه کهن ساز در سال 1393 با محوریت ساز سه‌تار تأسیس شد و تاکنون کنسرت‌های متعددی در سالن‌های مختلف تهران برگزار کرده است.