سرویس سینمایی هنرآنلاین: بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، فیلم "خانه پدری" به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری از امروز چهارشنبه اول آبان اکران می‌شود.

این فیلم که تولید 1389 است در دی ماه 1393 چند روز روی پرده سینماها رفت، اما به خاطر خشونت یکی از سکانس‌ها با مشکل مواجه و از پرده پایین کشیده شد. اکنون "خانه پدری" پس از پنج سال با رده‌بندی سنی 15+ بار دیگر روی پرده خواهد رفت.

فیلم خانه پدری

در طی این سال‌ها بارها بحث اکران این فیلم در سینماها و حتی گروه هنر و تجربه مطرح شد، اما کیانوش عیاری زیر بار ممیزی یا اکران فیلم خود در  گروه هنر و تجربه نرفت.

"خانه پدری" قصه اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند. مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی و نازنین فراهانی از بازیگران این فیلم هستند که مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر کشیده‌ است. ناصر هاشمی (نقش جوانی) و مهدی هاشمی (نقش میانسالی) کاراکتر اصلی این فیلم را که روایت زندگی‌اش از پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده شده است، بازی می‌کنند.

فیلم هزارتو

در همین روز فیلم سینمایی "هزارتو" با نام قبلی"لابیرنت" به کارگردانی امیرحسین ترابی نیز اکران خواهد شد. در این فیلم شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی، فریبا جدیکار، علیرضا ثانی فر، مریم معصومی، شیرین یزدان‌بخش و مهسا باقری به ایفای نقش می‌پردازند.