به گزارش هنرآنلاین، با پایان مهلت ارائه فیلم به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، کارگردانان 178 فیلم متقاضی شرکت در بخش ویژه مسابقه فیلم‌های مستند کارآفرینی این دوره‌ جشنواره شدند که آمار قابل توجهی است.

در این بخش فیلم‎های مستندی با موضوع کارآفرینی، کسب‌وکارهای بدیع، خرید و فروش اینترنتی، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد ملی و... انتخاب و به نمایش گذاشته می‌شوند.

بخش ویژه‌ فیلم‌های مستند کارآفرینی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، با مشارکت "مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی" و "اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران" برگزار خواهد شد.

امسال از جمع 687 فیلم مستندی که در دبیرخانه جشنواره سینما حقیقت ثبت شده، 178 فیلم متقاضی حضور در این بخش ویژه شده‌اند؛ به این معنا، حدود 26% فیلم‌هایی که به جشنواره ارائه شده‌اند، با موضوع کارآفرینی و رونق تولید ملی هستند.

این بخش از هیئت انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه برگزیدگان آن نیز تندیس، لوح افتخار و مبلغ 150، 120 و 100 میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیئت داوران است.

سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت" طی روزهای 18 تا 25 آذرماه 1398 به دبیری "محمد حمیدی‌مقدم" در شهر تهران برگزار خواهد شد.