به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران؛ عباس زارع با اشاره به اینکه برخی خرید آثار هنری را فقط در صنایع دستی می‌بینند، گفت: نیاز است با هماهنگی استانداری مازندران و نمایندگان مجلس به وزیر متبوع اعلام شود تا خرید آثار هنری فقط در حوزه صنایع دستی خلاصه نشود؛ آثار همه هنرمندان در این قالب بگنجد.

زارع در خصوص توجه به فعالیت‌های فرهنگی در مازندران، اظهار کرد: اولویت ما حمایت از هنرمندان است؛ هیچ علاقه‌ای به برگزاری جشنواره‌های بی‌مورد نداریم.

او افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با محدودیت‌های اقتصادی مواجه است؛ تلاش ما هدایت اعتبارات به بخش تولید و حمایت از آثار هنری هنرمندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خرید آثار هنری هنرمندان بومی را یکی از اقدامات در جهت حمایت از هنرمندان دانست و گفت: خرید آثار هنری در قانون هم مورد تاکید قرار گرفت، اما در استان‌ها به صورت سلیقه‌ای برخورد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی خرید آثار هنری را فقط در صنایع دستی می‌بینند، ادامه داد: نیاز است با هماهنگی استانداری مازندران و نمایندگان مجلس به وزیر متبوع اعلام شود تا خرید آثار هنری فقط در حوزه صنایع دستی خلاصه نشود؛ آثار همه هنرمندان در این قالب بگنجد.

زارع خاطرنشان کرد: حمایت از هنرمندان و جشنواره‌های موردی که سال‌های گذشته برگزاری می‌شد در روند مدیریتی جدید ادامه دارد؛ اما برخی جشنواره‌هایی برگزار می‌شد که بودجه زیادی را به خود اختصاص می‌داد، از ادامه آن معذوریم.

او با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های سخت افزاری در حوزه فرهنگ و هنر در مازندران پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تالار مرکزی ساری با وقفه چند ساله‌ای که داشت هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۳ درصد در حال تکمیل است و اعتبار ۵ میلیاردی هم از وزارت ارشاد دریافت شد. با پیگیری استانداری و نمایندگان مجلس، این پروژه فرهنگی تاقبل شهریور ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد.