به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری در احکامی حسن ریاحی، داود گنجه‌ای، کامبیز روشن‌روان، سیمون آیوازیان، کیاوش صاحب نسق، احمد صدری، محمد اله یاری فومنی، مدیرکل دفتر موسیقی و علی‌اکبر صفی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری را به‌عنوان اعضای شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد موسیقی منصوب کرد و احکام اعضای شورا در روز یکشنبه 29 مهرماه اعطا شد.

علی‌اکبر صفی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری گفت: امیدوارم با ادامه حضور استادان گران‌قدر و باتجربه در حوزه آموزشگاه‌های هنری و تدریس هنر در شورا، گام‌های مؤثری برداشته شود و با نظارت دقیق و تخصصی شورا و بزرگواران و کارشناسان این حوزه شاهد اتفاقات مهمی در عرصه آموزش هنر باشیم.

در ادامه سید مجتبی حسینی معاون امور هنری با اشاره به آمار آموزشگاه‌های آزاد هنری گفت: در یک سال گذشته این دفتر شاهد رشد مطلوب فضای آموزشی بودیم و در تمام بخش‌ها با بررسی و استخراج فرآیندهای هنری، نتایجی به دست آمده است.

حسینی با تأکید بر اهمیت نظارت بر آموزش‌های تخصصی در تمام رشته‌ها و عرصه‌های هنری گفت: تخصص در مقوله آموزش هنر و تعهد به هنر بسیار مهم است و با حضور و هدایت هنرمندان و بزرگان عرصه هنر و معلمان شاخص این حوزه در شورا، امیدواریم هنرمندان متخصص و باانگیزه‌ای به جامعه معرفی شوند.

معاون امور هنری در ادامه گفت: در تاریخ هم‌نشینی و مجالست بین اهل هنر، به روند توسعه فرهنگی و هنری جامعه کمک کرده است و وجود شما هنرمندان عزیز در شورا می‌تواند مشوق و چراغ راه همه هنرپویان و هنرآموزان باشد.

با توجه به پایان دوره یک ساله اعضای شورای قبلی نظارت بر آموزشگاه‌های موسیقی، شورای جدید و به استناد ماده ۸ فصل سوم مصوبه ۴۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع ضوابط تأسیس و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری معرفی شدند.