سرویس سینمایی هنرآنلاین: الهه پرسون مجری و گوینده رادیو و تلویزیون و بازیگر تئاتر است. او این روزها پادکست سریالی "قتل مرموز" را برای سایت شنوتو بازی می‌کند.

بجز او، احسان کرمی، گلاره عباسی، ستاره پسیانی، علیرضا لبیبیان، امین اسکندریان و مرجان مؤمنی نیز تاکنون در این پادکست حضور یافته‌اند.

در خلاصه داستان "قتل مرموز" آمده است: در یکی از روزهای سال 1999 در شهر بالتیمورِ مریلند، جسد دختری دبیرستانی به نام هی مین لی که در پارک شهر دفن شده بود پیدا می‌شود. دوست‌پسر سابق هی به نام عدنان سید به جرم قتل هی دستگیر می‌شود. بعد از یک سال بررسی پرونده توسط کارآگاهان پلیس و برگزاری دادگاه، عدنان محکوم می‌شود و به زندان می‌افتد پانزده سال بعد، سارا کینیگ به دنبال یافتن حقیقت است...

الهه پرسون در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره نقش خود در این پادکست سریالی بیان کرد: در این سریال من نقش دانا را بازی می‌کنم. این کاراکتر دوست و همراه سارا کینیگ است و این دو به‌نوعی شبیه شرلوک هلمز و واتسون هستند. دانا همه‌جا همراه و در کنار ساراست و اتفاقاتی که پیرامون او می‌افتد را ثبت می‌کند و در قسمت آخر نیز این دو یافته‌هایشان را کنار هم می‌گذارند و به راز قتل پی می‌برند.

این مجری درباره چرایی حضورش در پادکست گفت: از عمر پادکست حدود یک دهه در کشور ما و در دنیا می‌گذرد و از جایگاه خوبی در میان مخاطبان برخوردار است. حتی رسانه‌های ما که زمانی افراد تنها به برنامه‌های آن گوش می‌دادند، امروز به این سمت رفته‌اند و آثارشان را به شکل پادکست منتشر می‌کنند و این نشان می‌دهد تا چه اندازه این رسانه قدرتمند است. به نظرم یک اتفاق نوین و خاص است و ارتباطی که مخاطب با آن برقرار می‌کند بخصوص در آثار سریالی می‌تواند بسیار ارتباط خوبی باشد و مخاطب قسمت به قسمت با آن همراه شده و گره‌هایی که ایجاد می‌شود را در قسمت بعد رمز‌گشایی کند. امیدوارم به‌عنوان اولین محصول جدی پادکست سریالی مخاطب خود را پیدا کند و این داستان‌ها و سریال‌ها ادامه یابند و عزیزانی که متخصص هستند در تولید این دست آثار با موسیقی، تدوین صدا و صدابرداری خوب و عالی مخاطب را همراه کنند. تا در کنار هم از دنیای پررمزوراز صداها لذت ببریم.

مجری برنامه "چهل تیکه" در ادامه درباره دلایل حضورش در عرصه بازیگری توضیح داد: من سابقه جدی و حرفه‌ایم در رادیو بود، اما حضورم در تئاتر به دلیل کمک به اجرای خودم بوده است. چون معتقدم یک بازیگر باید توانایی متفاوتی داشته باشد و کسی که گوینده است، باید بازیگر خیلی خوبی در تئاتر باشد و تکنیک‌های آن را بداند، چرا که گویندگی نیز همان بازیگری است، اما نه به‌واسطه بدن، بلکه به‌واسطه صدا؛ پس دلیل نمی‌شود که چون صداست نباید بازیگری دانست یا نسبت به حس و حال‌های هر صحنه یا هر پلان اشراف نداشت. سال 85 گویندگی رادیو را آغاز کردم تا سال 92 و بعد وارد تلویزیون شدم و سعی کردم برای بچه‌ها برنامه‌های متفاوتی اجرا کنم و این اتفاق خوشایندی برای من است. پس از آن با مسعود حیدریان کارم را با کافه بزرگسالی در شنوتو شروع کردم که آن را بسیار دوست دارم چرا که دید جدیدی درباره تجربه‌های بزرگسالان در اختیار مخاطب می‌گذارد و قطعاً کسی که آن را گوش دهد تجربیات و دید جدیدی نسبت به بزرگسالی پیدا خواهد کرد. پس از آن برنامه با آقای عرفانی کارم را شروع کردم که حاصل این آشنایی حضور در پادکست سریالی "قتل مرموز"است و امیدوارم حضورم مؤثر بوده باشد و مخاطب آن را دوست داشته باشد.