سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه "بک/فوروارد۲" در مرکز هنر معاصر Espace Croisé پاریس برپاست. در این نمایشگاه آثاری از آریا تابنده‌پور، علی هنرور، آنتونن ژوس، گایتان روبیارد و فابین زوکو به نمایش درآمده است.

امسال دومین اجرای این نمایشگاه با هدف رویارویی و تقاطع نگاه‌های هنرمندان ایرانی و فرانسوی است که هر یک در کشورهایی با فرهنگ مختلف زندگی کرده و آموزش دیده‌اند. این پنج هنرمند با موضوع و هدف واحد، جایگاه رسانه‌های دیجیتال و تأثیرات آن در جهان‌بینی و فرهنگ‌ها را در آثار هنری خود به نمایش گذاشته‌اند.

با توجه به تغییرات اساسی که دیجیتال ایجاد کرده است، ارتباط انسان با ابزارها در کار یا زندگی روزمره و اجتماعی تغییر کرده است. هنرمندان نقش مهمی در این تغییر و تحول بازی می‌کنند و آثارشان با استفاده از این ابزارهای دیجیتال، اصلاح شده و تغییر کرده است. هدف از برگزاری این نمایشگاه آن است که در رابطه با آفرینش‌های هنری معاصر، درباره روابط انسان و ماشین تأمل کرده و به بررسی پتانسیل مخرب یا زیبایی‌شناختی دستگاه‌های مورد استفاده در آثار هنری پرداخته شود.

همراه با نمایش آثار، پنل‌های گفت‌وگو توسط هنرمندان شرکت‌کننده برگزار شد. این نمایشگاه ۳ اکتبر افتتاح‌شده و تا ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ ادامه دارد.