به گزارش هنرآنلاین، تئاتر "جمعه‌کُشی" به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج به علت استقبال منتقدان و مخاطبان تا 21 آبان ماه تمدید شد.

"جمعه‌کُشی" به نویسندگی وکارگردانی اسماعیل خلج که از 7 مهرماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفته بود، با توجه به استقبال منتقدان و مخاطبان تمدید شد.

دور دوم اجرای این اثر که از 30 مهرماه آغاز خواهد شد تا 21 آبان ماه هرشب ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

نمایشنامه "جمعه‌کُشی" یکی از آثار به یاد ماندنی اسماعیل خلج  است که در سالهای 1352 و 1353 در کارگاه نمایش با بازیگرانی چون رضا رویگری، هوشنگ توزیع، مجید مظفری و... به روی صحنه رفته است.

در این اثر نمایشی که مجری طرح آن مجید گیاه‌چی است، اسماعیل خلج، علی فتحعلی، علی خازنی، مسعود رحیم‌پور، محمدرضا خسرویان و محمود حسینی به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به ایلیا گیاه‌چی دستیار کارگردان، مهشید کاظمی منشی صحنه، هستی خان دایی لباس، هادی بادپا اجرای صحنه، کامبیز مومن‌خانی، محمد حسین بادروج و رضا صالحی اجرا و طراح گریم، ابراهیم ناصری و نگار مقدسی مدیران صحنه، اسماعیل خلج ومنوچهر شجاع طراحان صحنه، اسماعیل خلج وحسین کاظم رودباری طراحان نور، جمشید حقیقت‌شناس طراح پوستر، علیرضا لُرک روابط عمومی و مشاور رسانه ، کسری آتشی، علیرضا شادمنش و سمیر استودیو ساخت تیزر، ساینا قادری و فرزاد جمشید دانایی عکس، سید مصطفی طباطبایی‌نسب و امیرحسین بابائیان ساخت دکور و مصطفی جمال لیوانی، فرزاد چوپانی و حمیدرضا صفوی برنا دستیاران ساخت دکور اشاره کرد.

علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند، برای خرید بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

پوستر نمایش " کامالوکا" منتشر شد

همزمان با آغاز پیش فروش بلیت نمایش "کامالوکا" به نویسندگی احمد سیاه رستمی، کارگردانی محسن موسوی خواه و تهیه‌کنندگی میترا غزلی زاده در سایت تیوال، از پوستر این نمایش با طرحی از رضا صبور منتشر شد.

این نمایش  با بازی سجاد شفیعی فر ، صالح لواسانی، آرش لشکری، احمد سیاه رستمی و محسن موسوی خواه بر روی صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش آمده است، "کامالوکا" فضایی سوررئالیستی است که به سبک تئاتر بی‌چیز ( گرتوفسکی)، متد بیومکانیک (میرهولد) و یوجینو باربا روایت می‌شود. نمایش فیزیکال کامالوکا کاملا بدن محور است و از هیچ دیالوگی استفاده نمی‌شود.

"کامالوکا" همان برزخ تن در زندگی و روح پس از مرگ است. در سانسکریت به معنای میل به کامروایی یا مکانی برای آن معنی شده که انسان در آن متولد می‌شود و پس از زندگی و مشقت و مرگ وارد هزارتو و دهلیزی می‌شود تا به کامالوکا برسد. روح بشر در کامالوکا آماده سفر به دنیای دیگر می‌شود. جسم برای ما در این سیر در مرکزیت است. تن را دنبال می‌کنیم تا به اصالت روح برسیم.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به؛ مدیر تولید و برنامه ریز: زهرا آذرخش، دستیار کارگردان: یاسمین اقدامی، مدیر ارتباطات و روابط عمومی: امیر پارسائیان مهر، تبلیغات: حمید شفقتی و گروه تئاتر مارکت، مشاور رسانه: مینا قنبری، مدیر صحنه: پانیذ حمیدیان فر، منشی صحنه: مریم هاشم زاده، طراح گرافیک: رضا صبور، موسیقی و صدا: امید دولتخواه، طراح و مجری گریم:رضا صالحی، طراح صحنه و لباس: احمد سیاه رستمی، محسن موسوی خواه، ویدیو: محمد جواد عبداللهی و عکاس: پریچهر ژیان اشاره کرد.

یادآور می‌شود، پیش فروش نمایش "کامالوکا" که از تاریخ ۹ آبان ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰  در تماشاخانه مهرگان به اجرا می‌پردازد، از ساعت ۱۲:۰۰ امروز در سایت تیوال به آدرس http://tiwall.com/p/kamaloka آغاز می‌شود.

 

"ملت عشق" روی صحنه می‌رود

کنسرت نمایش "ملت عشق" به خوانندگی روزبه نعمت الهی، روایت نسیم ادبی و کارگردانی محمد حاتمی، آبان ماه در سالن اسپیناس پالاس بر روی صحنه می‌رود.

در این کنسرت نمایش، جمعی از بازیگران تئاتر و سینما روزبه نعمت الهی را در رویداد دیدار شمس و مولانا همراهی می‌کنند.

تمرینات کنسرت نمایش "ملت عشق" بیش از یکسال است که در جریان است.

به زودی بازیگران این کنسرت نمایش اعلام می‌شوند.

 

اجرای نمایش "و چند داستان دیگر" در شانو

مسعود طیبی، نمایش "و چند داستان دیگر"  را در تماشاخانه شانو روی صحنه می‌برد.

این نمایش به نویسندگی پیام لاریان و تهیه‌‍‌کنندگی مهدی غلامی سرخه و شبنم قلی خانی از سی‌ام مهر تا 18 آبان ساعت 19:30 در تماشاخانه شانو روی صحنه می‌رود. نمایش"و چند داستان دیگر"که به بررسی خشونت مشهود در زندگی روزمره این روزهای ما می‌پردازد، چند داستان مستقل است که در انتها با نشانه‌هایی بهم پیوند می‌خورند.

در این نمایش شیوا امانی، محمد بختیاری، سعید بینا، آرام ترابی، الهه جامی، کامران حاجی علی اکبر، پارسا خسروی، فردین رحمانپور، پارسا رنجبر، محمدرضا شجاعی و مریم فرجاد ایفای نقش می‌کنند. ‌دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: سمیه طیبی، مجری طرح: میلاد لطیفی، مدیر اجرایی: الهه کمال خانی، دستیاراول کارگردان: حامد جبارزاده، دستیار دوم کارگردان: محمدرضا نیکزاد؛ طراح صحنه: سعید آرین مجد؛ طراح نور: مجتبی گیویان؛ آهنگساز:بهنام ابطحی؛ گریم: نوشین پزشکی منشی صحنه: مریم شفیعی و مدیر صحنه: نگین پزشکی.

علاقمندان برای تماشای این نمایش و خرید بلیت می‌توانند به سایت تیوال یا گیشه تماشاخانه شانو مراجعه کنند.

 

بازبینان جشنواره سراسری حبیب حرم معرفی شدند

هیئت بازبینی بخش نمایش‌‍‌های محیطی جشنواره حبیب حرم معرفی شدند.

محسن سلیمانی فارسانی نویسنده کارگردان، بازیگر و مدیر انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس و سید محمدحسین فدای حسین نویسنده و کارگردان تئاترکشور به همراه خانم مرضیه درخشان نیا نویسنده و کارگردان تئاتر، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره حبیب حرم را بازبینی می‌کنند.

سومین جشنواره فرهنگی هنری حبیب حرم در بخش‌های داستان کوتاه، شعر، نماهنگ، موشن گرافیک و نمایش‌های محیطی توسط سازمان بسیج هنرمندان همدان  دهه سوم آبان ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.