سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "سیمین" ساخته مرتضی آتش‌زمزم در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد و مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان واقع شد. فیلم پس از آن در چند جشنواره خارجی درخشید. "سیمین" درباره پیامدهای خشک شدن زاینده‌رود است و در آن بازیگرانی چون محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری و محمد فیلی به ایفای نقش می‌پردازند.

مرتضی آتش‌زمزم در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران "سیمین" در سینماها بیان کرد: از آنجا که در سرگروه آزاد قرار داریم، به دنبال یک زمان مناسب برای اکران فیلم هستیم. "سیمین" یک فیلم غیرتجاری است که ارزش دیدن بر روی پرده سینما را دارد.

او همچنین درباره حضور بین‌المللی فیلم نیز گفت: مدتی قبل در دو جشنواره هند و روسیه حضور یافت و جوایزی را از آن خود کرد و به‌زودی نیز در جشنواره زنان خاورمیانه که در اردن و مراکش برگزار می‌شود حضور خواهیم داشت.

آتش‌زمزم در ادامه با اشاره به این که فیلم "سیمین" یک فیلم گیشه‌ای نیست، افزود: روزی که فیلم را می‌ساختم به همه دوستان گفتم که این فیلم گیشه نیست و یک کار دلی فرهنگی است. در واقع می‌دانستم در جشنواره‌ها موفق می‌شود و این دیده شدن نیز صرفاً از این جهت است که فیلم به بزرگ‌ترین مشکل کشور یعنی کم‌آبی می‌پردازد. "سیمین" بر اساس مستند قبلی من و دغدغه‌های واقعی مردمان این خطه ساخته شده است.

این کارگردان همچنین با بیان این که در حال حاضر مشغول نگارش یک فیلمنامه جدید است، دراین‌باره توضیح داد: با گروه فیلمنامه‌نویسان مشغول نگارش یک کار اجتماعی هستیم و اتفاقاً این بار به دنبال جذب گیشه هستم چرا که نمی‌شود در سینمای ایران دائماً کار فرهنگی انجام داد. ما فیلمسازان مستقلی هستیم و از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم، درنتیجه هیچ ارگانی ما را حمایت نمی‌کند. من دغدغه‌ای داشتم که در فیلم "سیمین" به تصویر کشیدم و حالا به دنبال این هستم تا با ساخت یک فیلم گیشه‌ای خوب بخشی از بودجه فیلم دیگری را که قصد دارم درباره دریاچه هامون بسازم تأمین کنم. ساخت آن فیلم بدون پشتوانه مالی میسر نیست. قصد دارم درآمدزایی داشته باشم. در فیلم بعدی رگه‌هایی از طنز دیده می‌شود اما نه طنز سخیفی که امروز بر پرده سینما دیده می‌شود. ما به دنبال پیام اجتماعی به همراه شیرینی، خارج از لودگی‌های امروزی در سینما هستیم. اگر همه چیز خوب پیش برود تا آخر امسال فیلم را کلید خواهم زد.