سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "خاموشان" نوشته خیراله تقیانی پور با بازنویسی سبا سلیمانی و طراحی و کارگردانی علی سلیمانی از 23 مهرماه ساعت 19:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی علی سلیمانی، سهیلا جوادی، حسین میرزاییان، افشین قدیمی، محمد ادیب خواه، سبا سلیمانی و سارا نوروزی هستند.

علی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری و موضوع و مضمون نمایش "خاموشان" گفت: من در سال 1392 به اتفاق گروه تئاتری که خیراله تقیانی پور جزء آن بود به پیاده‌روی اربعین رفتیم و طی آن سفر اتفاقی رخ داد که آن رویداد منجر به نگارش نمایشنامه "خاموشان" شد و در واقع این اثر خاطرات سفر من و تقیانی پور از پیاده‌روی اربعین آن سال است.

او در ادامه افزود: موضوع این نمایش که اجتماعی است درباره گروهی است که به پیاده‌روی اربعین می‌روند و میان نجف و کربلا وارد خانه‌ای شده و شب را در آن می‌گذرانند که اتفاقی می‌افتد...

این بازیگر و کارگردان ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود دو ماه به طول انجامید و نگارش آن نیز طی پروسه تمرینات تکمیل شد، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "خاموشان" عنوان کرد: این نمایش اجتماعی که توام با زمینه‌های مذهبی است، تماشاگر را در داستان و فضایی چالش‌برانگیز قرار خواهد داد که نمونه این نمایش با موضوع پیاده‌روی اربعین را پیش از این ندیده‌ام. "خاموشان" یک پرونده اجتماعی دارد که کشور ما و عراق درگیر آن بوده‌ است.

او همچنین اضافه کرد: فضایی اکسپرسیونیستی در دکور و نوع اجرای این نمایش وجود دارد اما شیوه اجرایی این اثر کاملاً رئالیستی است و مخاطب برداشت خاص خود را از این نمایش خواهد داد. ما نیز در این نمایش اصراری نداریم که از فضای رئالیستی خارج شویم.

علی سلیمانی درباره طراحی صحنه نمایش نیز یادآور شد: طراحی صحنه اکسپرسیونسیتی است و 6 آینه در صحنه قرار دارد تا تصویری از یک اتاق بزرگ را نشان دهد. تماشاگران و بازیگران خود را در این آینه‌ها مشاهده می‌کنند.

او درباره موسیقی نمایش "خاموشان" اظهار کرد: موسیقی‌های این نمایش انتخابی از میان موسیقی فیلم‌های مشهور جهان است که فضایی پلیسی دارد.

در خلاصه داستان نمایش "خاموشان" آمده است: گروهی در پیاده روی اربعین با ماجرایی مواجه می‌شوند که آنها را به چالش سختی می‌کشد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده و مدیر هنری: سهیلا جوادی، بازنویسی: سبا سلیمانی، دستیار کارگردان: محمود ملکی علیایی، مجتبی بروشکی و مولا داور کیا، عکاس و ساخت تیزر: مجتبی بروشکی، طراح صحنه و لباس: سهیلا جوادی، مسول صحنه و اکسسوار و لباس: احمد مغربی، طراح گریم: محمود ملکی علیایی، مجری گریم: نیما عبدی، انتخاب موسیقی و افکت: مولا داور کیا، ساخت و اجرای دکور و آکسسوار: احمد مغربی و روابط عمومی: میتراسلیمانی و زهرا تابناک.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.