به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، آئین افتتاح سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با حضور حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابان اداره کل هنرهای نمایشی کشور، ناصر آریایی نیا معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، مصطفی بوعذار دبیر اجرایی سوگواره، همایون ساکی حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هویزه و هنرمندان تئاتر دوشنبه ۲۲ مهرماه در مرز چذابه برگزار شد.

در این مراسم حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران ضمن ابزار تشکر از برگزار کنندگان سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت: گام برداشتن در حوزه اربعین حسینی و زائرین امام حسین(ع) از نکاتی است که دغدغه همه است و هنرمندان تئاتر با برگزاری چنین سوگواره ای در این آخرین نقطه صفر مرزی، بخشی از دغدغه های نمایشی با حضور گروه های نمایشی و تعزیه از سراسر کشور را برطرف خواهند کرد.

حمید نیلی تصریح کرد: برگزاری این سوگواره در طی سه سال اخیر بدون شک آغازگر راهی است که در امتداد فرهنگ سازی پیاده روی اربعین و نگاه ارزشی به این رویداد بین المللی جهان اسلام است.

نیلی در پایان افزود: از ارگان های دولتی استان خوزستان و موکب هایی که در اجرای این سوگواره مذهبی و ارزشی با ستاد برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی همکاری نمودند بسیار تقدیر و تشکر می کنم.

در ادامه مراسم افتتاحیه سومین سوگواره تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، تئاتر میدانی "عصر جدید" که روایت مدافعان حرم در کشور سوریه بود از استان مازنداران و تئاتر میدانی "مدافعان حرم" از استان خوزستان برای حاضرین در مراسم اجرا شد.

گفتنی ست، سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از ۲۲ تا ۲۷ مهرماه ۹۸ در پایانه مرزی چزابه در حال برگزاری است.