به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، کتاب "گفت‌وگویی درباره‌ متافیزیک زمان" نوشته‌ برادلی داودن با ترجمه‌ حسن امیری‌آرا به تازگی از سوی نشر کرگدن منتشر شده است.

این کتاب در قالب گفت‌وگوهای خیالی می‌کوشد بخشی از مهم‌ترین مسایل فلسفی و متافیزیکی مرتبط با مفهوم "زمان" را تشریح و خواننده را از برخی تلاش‌های فلاسفه و دانشمندان متقدم و متاخر برای حل این مساله آگاه کند.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه سی‌ام مهرساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب "گفت‌وگویی درباره‌ متافیزیک زمان" اختصاص دارد که با حضور حامد بیکران‌بهشت، ابوتراب یغمایی و حسن امیری‌آرا در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 

دیدار و گفت‌وگو با فاطمه قاضیها

یکصد هفتاد وسومین نشست از سلسله جلسات صبح پنجشنبه "مجله بخارا" اختصاص یافته است به بررسی کتاب‌ها و مقالات فاطمه قاضیها که در ساعت 9 صبح پنجشنبه ۲۵ مهر  در خانه گفتمان شهر (وارطان ) برگزار می‌شود.

قاضیها فارغ‌التحصیل کتابداری نسخ خطی و آثار کمیاب از دانشگاه تهران است. از سال ۱۳۵۹ در استخدام سازمان اسناد ملی ایران بودند و از سال ۱۳۶۲ به ترتیب رئیس گروه تنظیم و طبقه‌بندی اسناد، مدیریت پژوهش و تحقیقات، معاونت پژوهشکده اسناد و... از ابتدای سال ۱۳۸۵ به مدت سه سال سرپرستی کتابخانه و مرکز اسناد و اطلاعات بنیاد ایران‌شناسی در اختیار داشتند و اکنون به امر تحقیقات تاریخی در ارتباط با اسناد دوره قاجار یه هستند.

از کارهای خانم دکتر قاضیها می‌توان به کتاب‌های "روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در سفر سوم فرنگستان" با همکاری محمداسماعیل رضوانی در سه مجلد منتشر شد. "اسنادی از روند اجرای معاهده ترکمانچای"، "روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه در سفر اول ودوم"، کتاب مراسم درباری "جشن اَش پزان" در دوره ناصرالدین شاه، "گزارش شکارهای ناصرالدین شاه قاجار "، "ناصرالدین شاه و نقاشی" و چندین کتاب و بیش از ۴۵ مقاله دیگر.

خانه گفتمان شهر (وارطان ) در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، ضلع جنوبی  پلاک ۵۱۴ واقع شده است.