سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، فیلمنامه "کمین مجاهد" براساس کتاب "راز نگین سرخ" نوشته حمید حسام به رشته تحریر در آمده است.

"کمین مجاهد" عنوان رمز یک بخشی از جنگ و مستند است. ارتش عراق در زمان جنگ قصد داشت غرب ایران را بگیرد ولی هفده رزمنده جلوی آن‌ها را می‌گیرند و نمی‌گذارند تانک‌ها وارد غرب ایران شوند.

در بخشی از این فیلمنامه می‌خوانیم: "رزمنده در زیر پل، در تاریکی شب و درخشش نور گلوله‌های توپ و خمپاره که در نه چندان دوردست می‌درخشد و بسان اخگری در تاریکی شب فرو می‌ریزد، این تصویر از دید همدانی که در انتهای شانه جاده و در کنار دهانه پل نشسته مصور می‌شود. همدانی چشم از گلوله‌ها و درخشش آن‌ها برمی‌دارد و به ..."

فیلمنامه "کمین مجاهد" نوشته صادق عاشورپور در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 10 هزار تومان توسط انتشارات شالان منتشر شده است.

از همین نویسنده نمایشنامه "بغض فدک" تلفیقی از نمایش‌های ایوانی و نمایش میدانی تعزیه به چاپ رسیده که براساس اتفاق تاریخی واقعی نوشته شده است. پیامبر(ص) باغی با عنوان "فدک" داشتند که آن را به دخترشان حضرت فاطمه زهرا(س) می‌دهند. وقتی پیامبر(ص) رحلت می‌کنند عده‌ای درصدد هستند باغ را از حضرت فاطمه(س) بگیرند.

در توضیح صحنه یکم نمایشنامه که در میانه سال‌های 185 تا 196(ه.ق) رخ می‌دهد نوشته شده: "شهر بغداد، مرکز شهر، مردم در جوش و خروش، جهت تلاش معاش. می‌روند و می‌آیند، دادوستد می‌کنند، تبلیغ کالا و اجناس می‌کنند، گفتگو می‌کنند. جارچی به دنبالش طبال در مرکز شهر پیدایشان می‌شود. یک راست به روی سکوی جار می‌روند، مستقر می‌شوند، خود را آماده می‌کنند طبال بر طبل می‌کوبد، هیاهوی فضا دستخوش سکوتی کنجکاوانه می‌شود..."

این کتاب نیز در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 16هزار تومان از سوی انتشارات شالان نشر یافته است. 

Untitled-1