به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان، در ابتدای کارگاه امیرسلطان احمدی و محمد بحرانی در محوطه باغ ملی با دانشجویان به گفت‌وگو پرداختند و سپس از ساختمان‌های تاریخی دانشگاه بازدید کردند.

امیر سلطان احمدی و محمد بحرانی از تجربیات خود در دوران دانشجویی و همچنین چگونگی وارد شدن به عرصه تئاتر عروسکی صحبت کردند. هر دو هنرمند، کنار نشستن و وارد نشدن به میدان نمایش عروسکی را تحت هر عنوانی رد کرده و خواستار آن بودند که از ابتدایی‌ترین کار در یک گروه نمایشی حرکت خود را آغاز کرده و با آموزش درست، پله‌های پیشرفت را طی کنند.

محمد بحرانی با بیان این مطلب که  برای اینکه تئاتر عروسکی ماندگار شود علاقه‌مندان این عرصه می‌بایست آن را متعلق به خود کنید، اذعان داشت: برای عجین شدن با تئاتر عروسکی از زندگی شخصی خود ارجاع بگیرید. کاری که در عروسک جناب خان انجام داده‌ام و بسیاری از تکه کلام‌ها و خصوصیات رفتاری این عروسک را مدیون گنجینه زندگی شخصی خود می‌دانم. مواردی که در زمان خودش عنوانی جز کارهای بیهوده و ناچیز نداشت.

امیر سلطان احمدی نیز در ادامه گفت: تشکیل یک گروه منسجم از هم دوره‌ای‌ها و دوستان و حمایت همه جانبه از همدیگر یکی از اصول پیروزی دانشجویان در عرصه‌های مختلف نمایش عروسکی است.

در بخش دوم ورکشاپ نیز امیر سلطان احمدی و محمد بحرانی به سوالات دانشجویان پاسخ دادند و چند تن از دانشجویان را به اجرای ایده‌های خود فراخواندند.

این دو هنرمند بارها تکرار کردند که حضور در عرصه حرفه‌ای را مدیون جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان هستند جایی که جسارت و ایمان دانشجویان تقویت و موجبات بالندگی آنها را در عرصه حرفه‌ای فراهم می‌آورد.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان به دبیری دانیال اسماعیل‌زاده زمستان امسال برگزار خواهد شد.