به گزارش هنرآنلاین، به‌ منظور واکاوی و تحلیل روند انتخاب طرح برتر و تثبیت رویه‌‌های مثبت اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی و اصلاح نکات منفی آن برای شکل‌‌گیری فرایندهای بهتر و کامل‌‌تر در دوره‌‌های آینده مخصوصا اکسپوی ۲۰۲۵ اوزاکا، جامعه‌ مهندسان مشاور ایران درصدد است با دعوت از کلیه‌ شرکت‌‌کنندگان مسابقه غرفه ایران، اعضای هیات داوری، مدیران سازمان کارفرمایی و جامعه حرفه ‌ای نسبت به تحلیل و بررسی روند مسابقه و فرایند انتخاب طرح نهایی اقدام کند.

اکسپوی دوبی در سال ۲۰۲۰ اولین اکسپو در خاورمیانه است که با شعار “اتصال ذهن‌ها، خلق آینده” بین روزهای ۲۹ مهر ۱۳۹۹ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. غرفه‌ ایران در زمینی به مساحت حدود ۲.۰۰۰ مترمربع در نزدیکی غرفه‌ تحرک (یکی از سه شعار فرعی اکسپو در کنار فرصت و پایداری) اثر نُرمن فاستر است که قرار است پیام سرزمینی ایران را با توجه به شعار و تم اکسپو در مدت ۶ ماه برگزاری آن به جهانیان منتقل کند.

در این برنامه کلیه‌ شرکت‌کنندگان به ارائه‌ طرح خود خواهند پرداخت و داوران نیز پروسه‌ ارزیابی طرح‌ها را روایت خواهند کرد.

شرکت‌های اثر، دیبا، ساختمان و صنعت، صفامنش و همکاران، عمارت خورشید، استودیو کات، منظر-بوم-نقش، شرکت‌های مدعو در این مسابقه معماری هستند. همچنین سه طرح برنده مسابقه از شرکت‌های ره شهر، تغییر روند طرح و رنا دیزاین است.

این سمینار با سخنرانی مهندس ظفرجویان؛ (از سازمان کارفرمایی پروژه) معاون فنی و مهندسی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران و مهندس پورفلاح؛ مشاور عالی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار می‌شود. همچینی پنل نحوه بررسی طرح‌ها و انتخاب طرح برتر با حضور برخی داوران این رویداد؛ فرهاد احمدی، کاوه بذرافکن، حسین شیخ زین‌الدین، محمود گلابچی و حامد مظاهریان برگزار خواهد شد.

کمیته‌ علمی این رویداد شورای گروه معماری جامعه مهندسان مشاور ایران و مدیریت برنامه بر عهده مهرداد زواره محمدی است.

بخش‌های جانبی سمینار نیز با برپایی نمایشگاه آثار شرکت‌کنندگان در مسابقه شامل: ماکت و شیت‌های ۱۰ دفتر منتخب و نمایشگاه و گالری دانشجویی مخصوص پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع غرفه ایران در اکسپو ۲۰۲۰ از ۲۸ تا ۳۰ مهرماه در ولنجک، نبش بلوار دانشجو، خیابان سلامی، شماره ۲۵ برگزار خواهد شد.

 فراخوان ارسال پروژه‌های دانشجویی و پایان نامه با موضوع غرفه ایران در اکسپو ۲۰۲۰

علاقمندان به حضور در بخش پروژه‌های دانشجویی و پایان‌نامه با موضوع غرفه ایران در اکسپو ۲۰۲۰ جهت ارائه آثار در نمایشگاه جانبی سمینار باید یک شیت چاپ و شاسی‌شده ۷۰ در ۵۰ (عمودی) را با معرفی طرح و طراح به دبیرخانه جامعه مهندسان مشاور ایران تا پنجشنبه، ۲۵ مهرماه ارسال کنند. علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن: ۰۲۱۲۲۴۰۶۲۵۹ تماس حاصل کنند.