به گزارش هنرآنلاین، رسول اولیازاده عکاس پیشکسوت یکی از هنرمندانی است که در "موکب هنر" قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرزهای ایران و عراق حضور دارد. او که در مرز خسروی ساکن است، درباره فعالیت‌هایش در موکب‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد: از روز یکشنبه که به اینجا اعزام شدم تا روز چهارشنبه که از مرز خسروی خارج می‌شوم و به سمت عراق می‌روم تا به خیل راهپیمایان اربعین حضرت اباعبدالله(ع) بپیوندم، حدود سه روز در موکب هنر هستم. 

وی اضافه کرد: در موکب هنر هنرمندان بومی از قصر شیرین و شهرهای اطراف نیز حضور دارند و چون عمدتاً دانش‌آموز هستند، بعدازظهرها در موکب حاضر می‌شوند و امکاناتی در اختیارشان گذاشته می‌شود تا تجربیاتی در زمینه خلق آثار هنری با موضوع اربعین حسینی کسب کنند. من و هنرمندان دیگر هم در این موکب حضور داریم تا این هنرجوها را در حد توان راهنمایی کنیم. 

اولیازاده تصریح کرد: بیشتر فعالیت من در موکب هنر، عکاسی از فعالیت‌های هنری در حال اجرا در زمینه‌های مختلف مانند نقاشی، گرافیک، خوشنویسی و... است و در کنار آن، آموزش‌هایی در زمینه عکاسی به علاقه‌مندان ارائه می‌کنم. عمده کار من پس از این آغاز می‌شود و با حضور در کشور عراق، از گردهمایی بزرگ راهپیمایان اربعین حسینی عکاسی می‌کنم تا شکوه این اجتماع عظیم برای همیشه در تاریخ تشیع ثبت شود. 

رسول اولیازاده متولد ۱۳۳۶ است و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عکاسی را به همراه رسول ملاقلی‌پور، دوست صمیمی خود آغاز کرد و با شروع انقلاب اسلامی و تظاهرات و عکاسی از راهپیمایی‌ها و درگیری‌های انقلاب به عکاسی و ظهور و چاپ عکس‌های خود پرداخت. وی همچنین یکی از عکاسانی است که به مقوله عکس دینی و به ویژه مناسک حج پرداخته است و عکس‌های او در این زمینه مشهور هستند.

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در چهار مرز مشترک ایران و عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.