به گزارش هنرآنلاین نمایشگاه سیار ون ‌گوک زنده: تجربه» آثار هنری ون سان ون‌گوک روی صفحه‌های بزرگ مانیتور به همراه عکس‌ها و دیدیو‌های مربوط به این نقاش بزرگ را در کشور‌های مختلف به نمایش درمی‌آورد.

سنگاپور، ترکیه و آمریکا از جمله کشور‌هایی هستند که میزبان این نمایشگاه بی‌همتای چندرسانه‌ای هستند.

به گزارش آرت دیلی، در این نمایشگاه که توسط نمایشگاه بزرگ استرالیا برگزار شده، عکس‌ها و ویدئوهایی از مکان‌هایی که الهام‌بخش ون ‌گوک برای خلق آثارش طی سال‌های 1880 تا 1890 بوده‌اند، نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

در کل بیش از 3000 تصویر از آثار برجسته‌ی استاد نقاشی هلند روی مانیتور‌های بزرگ به نمایش درمی‌آیند.

این نمایشگاه سیار از سنگاپور کار خود را آغاز کرده و اکنون در شهر استانبول ترکیه میزبان علاقه‌مندان به ون‌ گوک است. مرکز علمی آریزونای آمریکا نیز مقصد بعدی خواهد بود.

ون‌سان ویلم ون گوک، نقاش نامدار هلندی بود که گرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به سر می‌برد، اما اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان امپرسیونیسم شناخته می‌شود.

ون گوک در سی‌ام مارس 1853 در زوندرت در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد. از آنجا که وی در سن 37 سالگی درگذشت، تمام آثارش را در 10 سال آخر عمر کوتاه خویش آفرید که شامل 900 نقاشی و 1100 طراحی می‌باشد.

مجموعه‌ی «گل‌های آفتابگردان» او که تعدادی از آن‌ها از معروف‌ترین نقاشی‌هایش نیز محسوب می‌شوند، شامل 11 اثر می‌باشد. خودنگاره‌ها و «شب‌های پرستاره»‌ی وی از دیگر نقاشی‌های برجسته‌ی او محسوب می‌شوند.

فیلم‌های داستانی و مستند زیادی درباره‌ی ون‌گوک و آثارش ساخته شده است. پس از مرگ ون گوک، تابوتش را پر از گل‌های آفتابگردان کردند.

انتهای پیام/31