به گزارش هنرآنلاین، مریم معینی (رئیس هیات مدیره انجمن نمایشگران عروسکی) و میرآرش مصطفایی (عضو هیات مدیره و مسئول روابط عمومی انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر) روز چهارشنبه - چهارم مرداد ماه - در پی استعفای رئیس کانون تخصصی تئاتر عروسکی با قادر آشنا ( مدیر اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در محل این اداره دیدار کردند و طی آن ضمن پرداختن به این موضوع، مجموعه‌ای از دغدغه‌های نمایشگران عروسکی نیز ارائه شد.

در این جلسه مریم معینی با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه کانون تخصصی تئاتر عروسکی و فعالیت‌های این مرکز از شش سال گذشته تا کنون، عنوان کرد: این کانون با هدف ایجاد ارتباط بین نمایشگران عروسکی و اداره کل هنرهای نمایشی ایجاد شد، اما در چندسال اخیر با توجه به مهیا نبودن شرایط مناسب از انجام اهداف خود دور ماندیم.

او ادامه داد: این اتفاقات در حالی است که رئیس این کانون در این مدت سه بار استعفا کرده و با توجه به این که در عرصه نمایش عروسکی، هرگروه پرکار و باسابقه و خوشنام به طور متوسط و در بهترین حالت هر دو سال یک نمایش عروسکی را می‌تواند به اجرای عمومی برساند و از طرفی در دو ماه گذشته نمایشگران عروسکی ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی خارجی موفق به کسب سه جایزه ممتاز شده‌اند، اما در عرصه اجرای عمومی در تهران از ابتدای سال 1391 تا کنون نمایش عروسکی اجراهای محدودی داشته است.

قادر آشنا نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه در حال پیدا کردن احاطه و اشراف بر مشکلات نمایش عروسکی است، گفت: در حال تنطیم آیین نامه‌ای برای اجرای جشنواره‌ها هستیم تا هرچه بیشتر مشکلات را در این حوزه کم کنیم.

او اضافه کرد: همچنین تمام تلاش خود را می‌کنیم تا دستمزد هنرمندان نمایش افزایش یابد.

بحث پایانی این جلسه بررسی وضعیت « خانه نمایش عروسکی » بود که مدیر اداره کل هنرهای نماشی با اشاره به اینکه تملک ملک قبلی با مشکلاتی روبه رو شده است، قول داد تا بزودی ملک مورد نیاز با بودجه‌ای که کنار گذاشته شده خریداری شود.

انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر فردا - هفتم مرداد ماه - در برنامه صفیر به بحث درباره چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی می‌پردازند. این برنامه از ساعت 16 تا 18 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/31