سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، نازنین رحیمی شاعر، با این توضیح که کتاب "ما معاصر رودخانه‌ایم" به‌زودی توسط انتشارات تمدن علمی به چاپ می‌رسد به هنرآنلاین گفت: این کتاب شامل دو دفتر شعر با عناوین "فرنگیس‌ایم ما" و "ما معاصر رودخانه‌ایم" است که طی چهار سال اخیر در سبک نو و با زبانی متفاوت سروده شدند.  

او با بیان اینکه کتاب "ما معاصر رودخانه‌ایم" با مقدمه شمس لنگرودی منتشر می‌شود، افزود: دفتر اول تجربه جدیدی در شعر معاصر است و در فضای شاهنامه با محتوای سیاسی و اجتماعی سروده شده و امیدوارم اثر موفقی باشد. دفتر دوم نیز بیشتر به شعرهای اجتماعی اختصاص دارد.   

رحیمی با این توضیح که مجموعه شعر "در یک چمدان پناه گرفته‌ام" به تازگی از سوی انتشارات تمدن علمی نشر یافته، ادامه داد: موضوع اشعار این کتاب عاشقانه و غنایی است و به این مجموعه بسیار علاقه‌مندم.

او تصمیم دارد پس از انتشار کتاب "ما معاصر رودخانه‌ایم" جشن امضای این اثر و کتاب "در یک چمدان پناه گرفته‌ام" را با حضور بزرگان و منتقدان شعر و هنر برگزار کند.

رحیمی که این روزها مشغول تجربه جدیدی در رابطه با شعر است، اضافه‌کرد: روی غزل‌های سعدی کار می‌کنم. حضور نشانه‌هایی از شعر کلاسیک در شعر نو ما را به دنیاهای جدیدتری رهنمون می‌سازد.

نازنین رحیمی‌ متولد تیرماه سال 1351 است. اولین کتاب‌های او "نجات شهر سیاه" و "فریادک" هستند. رحیمی شعر سرودن و نقد نوشتن را از کارگاه‌های محمود دولت‌آبادی، حافظ موسوی و بابک احمدی به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. "رویش شمعدانی بر پای پنجره‌ام"، "آرام باش، عزیز من" و "هوس خوشبختی کرده‌ام" از دیگر آثار نشر یافته او محسوب می‌شوند. او بیش از 50 مقاله نقد روانکاوی شعر، نقاشی و مجسمه چاپ کرده و مدرس کارگاه‌های با عنوان "زندگی و تئاتر" است.