سرویس استان‌های هنرآنلاین: در بیانیه (استیتمنت) این نمایشگاه که تا ۲ آبان ماه ادامه دارد، آمده است: از زمان ابداع خط و نوشتار، تنها یک کاربرد برای آن متصور است و آن انتقال مفاهیم و اندیشه‌هاست.

اما خط برای من دیگر چنین کاربردی ندارد. بلکه عنصری است تشکیل شده از الف‌های راست قامت و انحناها و نقطه‌هایی که در کنار هم سطوح ترکیب‌بندی شده‌ای را بوجود می‌آورد. از اینجا به بعد خط دیگر رسانه‌ای برای درک مطلب نیست. بلکه عنصری است که حس زیبایی‌شناسی بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد لذت و سرخوشی در وی می‌شود و هنر از دید من رسالتی جز این ندارد.

بسیاری از آثار امروزه چون دریای ژرفی هستند که برای فهم آن باید به  لایه های عمیق تر آن رسوخ کرد! آثار من اما یک لایه بیشتر نیست و ژرفایی برای درک آن وجود ندارد. در روزگاری که تمامی مفاهیم و کانسپت ها نخ نما می شوند، تلاش من آنست که تنها از طریق همین لایه سطحی، زیبایی و سرخوشی را به شما تقدیم کنم.

خط بکار رفته در بیشتر این آثار "خط افراز" است که همراه با دگرگونی هایی،  در حدود ۲۰ سال از خلق آن می گذرد؛ خط افراز تلفیقی آزادانه از خط کوفی و ثلث است که حسن زاده آنرا به شیوه خود می نویسد و در دانگ های گوناگونی از نازک (Light)  تا پهن (Bold) قابل نوشتن است.

فرزاد حسن‌زاده متولد ۱۳۳۶  شیراز، لیسانس گرافیک، هنرهای زیبا دانشگاه تهران، فوق لیسانس گرافیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران دارای گواهینامه درجه دو هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدرس رشته گرافیک در دانشگاه از سال ۱۳۷۸ تاکنون عضو انجمن طراحان گرافیک ایران(IGDS) و عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی فارس است که برگزاری ۲۷ نمایشگاه انفرادی و جمعی در ایران، امارات، آمریکا، انگلستان و روسیه در کارنامه او قرار دارد.

الهه بهرامی