دبیر انجمن عکاسان درباره نحوه حضور این انجمن در نمایشگاه "فتوکینا" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در آخرین جلسه هیئت مدیره انجمن هنوز تصمیم مشخص و دقیقی در این باره گرفته نشده، که چه عکس‌هایی را انتخاب کنیم ولی در مجموع فکر کردیم که شاید بین عکاسی معاصر و یا عکاسی دوره قاجار یکی را انتخاب کنیم. البته احتمال دارد که در نهایت هیچکدام از این دو شکل هم انتخاب نشوند و عکس‌هایی در زمینه‌هایی دیگر انتخاب شوند. ظرف یکی دو هفته آینده این تصمیم گیری قطعی خواهد شد.

مریم زندی درخصوص انگیزه شرکت در این رویداد بزرگ عکاسی افزود: فکر کردیم که خوب است انجمن در این نمایشگاه حضور داشته باشد و حرکتی را آغاز کنیم و تجربه‌ای حاصل شود تا بتوانیم در سال‌های آینده با گروه‌های مختلف و به شکل‌های بهتری آثار عکاسی را ارائه کنیم.

وی درپاسخ به اینکه آیا تنها عکس‌های اعضای انجمن در این نمایشگاه پذیرفته خواهد شد، اظهار کرد: اگر عکس‌های معاصر برای این نمایشگاه انتخاب شود، ممکن است از کسانی که عضو انجمن نیستند هم برای حضور در نمایشگاه دعوت شود.

دبیر انجمن عکاسان درباره نحوه تامین عکس‌های دوره قاجار برای شرکت در این نمایشگاه گفت: ما به مجموعه‌های خوبی از عکاسی دوره قاجار دسترسی داریم و اگر عکاسی قاجار انتخاب بشود از این مجموعه‌ها استفاده خواهیم کرد.

این هنرمند عکاس رویکرد انجمن را در انتخاب آثار چنین بیان کرد: مسلما قصد انجمن نشان دادن پیشرفت‌های تکنیکی عکاسی نیست و بیشتر به جنبه‌های هنری و خلاقانه عکاسی توجه خواهیم داشت. قاعدتا هم اگر قرار باشد عکاسی معاصر در "فتوکینا" ارائه شود نگاهش در این راستا خواهد بود.در حال حاضر قصد اصلی ما حضور داشتن در این نمایشگاه است. اینکه ما حضور داشته باشیم و در واقع راه را برای حضورهای بعدی هموار و تجربه اندوزی کنیم اهمیت دارد. به همین دلیل هم شاید به عکاسی معاصر نپردازیم؛ چون این موضوع دقت بیشتری را می‌طلبد و بحث و مسئله در آن بیشتر است. ممکن است عکاسی معاصر را برای سال بعد نمایشگاه در نظر بگیریم.

زندی درخصوص اینکه چه رویکردی می‌تواند عکاسی ایران را در این حضور بین‌المللی نمایندگی کند، گفت: اینکه الان بگوییم چه بخشی می‌تواند عکاسی ایران را نمایندگی کند، درست است که نمی‌توانیم بگوییم عکاسی دوره قاجار این کار را انجام می‌دهد ولی به هرحال عکس‌های درخشانی از این دوره وجود دارد و این صرفا می‌تواند یک حضور باشد. برای شروع مهم این است که در "فتوکینا" حضور داشته باشیم. بعدها این حضور می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد وشاید بتوانیم با امکانات بهتر و زمان بیشتر در این رویداد بین المللی حضور بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/31/35